بسیاری از این گروه افراد که هم وطن ما هستند، مشکلی برای رفت‌و‌آمد یا سرمایه‌گذاری در داخل ندارند، اما موانعی وجود دارد که می‌توان برداشت. و‌ی گفت: موظفیم مشکلات ایرانیانی که حتی دلخوشی برای برگشت به کشور ندارند را مرتفع کنیم، آنها هم‌وطن ما هستند. برخی از ایرانیان در دیگر کشورها مواضع تندی علیه ایالات‌متحده درپی اعمال تحریم‌های ظالمانه گرفتند، بنابراین ما هم باید از این افراد حمایت و رفت‌وآمد آنها را به داخل تسهیل کنیم.

  لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت در راه مجلس

همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از دستور رئیس‌جمهور به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برای ارائه لایحه ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس خبر داد. وی گفت: این دستور در حالی اهمیت موضوع ساماندهی استخدام کارکنان دولت را نشان می‌دهد که پیش از این رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه کمیسیون با ارائه این لایحه مخالفت کرده بود و به دنبال این دستور کمیسیون اجتماعی از طریق لایحه دولت موضوع ساماندهی استخدام کارکنان دولت را پیگیری می‌کند که قطعا مشکل خیل عظیمی از جامعه را حل خواهد کرد.

  وضعیت آشفته رمزارزها باید ساماندهی شود

از سوی دیگر به گزارش «ایسنا» مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در توییتی به مسائل مطرح شده در دیدار با ‎وزیر اطلاعات اشاره کرد و در توییتی نوشت: میهمان ‎وزیر اطلاعات بودم. در پاسخ گفتند که دغدغه‌های کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد ‎رمزارزها همان دغدغه‌های دولت و آقای رئیس‌جمهور است. پیش‌نویس قانون رمزارزها در حال بررسی است که باید با مشورت شما دقیق‌تر شود. باید وضعیت آشفته رمزارزها ساماندهی شود.

  حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه شد

در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی با رای اعضای کمیسیون تلفیق مجلس، رئیس این کمیسیون شد.

  دولت ارز ترجیحی را تدریجی حذف کند

همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، کیوان مرادیان کوچکسرایی، نماینده مردم قائمشهر در مجلس در تذکر به دولت خواستار اجرای حذف ارز ترجیحی به صورت تدریجی شد تا شرایط بر مردم سخت نشود. وی افزود: در لایحه بودجه سال آینده پروژه‌ها‌ی زیادی حذف شده است که جای تعجب دارد. وی همچنین از طرح تفکیک وزارت بازرگانی و صنعت نیز خبر داد و ابراز امیدواری کرد مورد حمایت نمایندگان قرار گیرد.  به گفته وی وجود قیمت‌های افسارگسیخته و نبود نظارت در حوزه بازرگانی به دلیل نبود مسوول قدرتمند در این حوزه است.

   نظرات متناقض مسوولان دولتی درباره ارز ۴۲۰۰

همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس در تذکری گفت: آقایان اولا راهکار مناسبی برای جبران موضوع ارز ۴۲۰۰ پیدا کنند، چرا که مردم تحت فشار هستند و دوما تا این اندازه متناقض اظهارنظر نکنند. وی گفت: دولت باید یک نظری را به‌طور مشترک ارائه دهد. آقای مخبر اعلام کرده است ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف نمی‌شود و امروز خبری آمد که یکی از مسوولان سازمان برنامه‌وبودجه به صراحت گفته که ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و گندم حذف می‌شود.

  کشور دو سال با هدف تکمیل طرح های نیمه تمام اداره شود

همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، مسلم صالحی، نماینده مردم اقلید در مجلس در نطق میان‌دستور گفت: دو سال کشور بر اساس بودجه‌های سالانه با هدف رفع نواقص و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام قبلی اداره شود و همزمان نسبت به تدوین و تصویب برنامه جامع توسعه ملی اقدام شود.

  عدالت اجتماعی باید در بین کارکنان ادارات اجرا شود

همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، روح‌الله عباس‌پور، نماینده بوئین‌زهرا در مجلس با تاکید بر لزوم رسیدگی به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: همان‌طور که ریاست‌جمهوری بارها اشاره کرده‌اند، پرداخت‌ها باید عادلانه باشد. این قابل قبول نیست در یک اتاق که نیروی شرکتی، حجمی، قراردادی، آزمایشی، پیمانی و رسمی در کنار هم کار اداری انجام می‌دهند، یک نفر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت کند و دیگری در کنار وی ۸ یا ۱۰ میلیون تومان دریافت کند.