وی تاکید کرد: از روز یکشنبه (دیروز) کارکنان دولت اگر بدون تزریق واکسن در محل کار حاضر شوند مشمول مجازات‌هایی می‌شوند که سازمان امور استخدامی آنها را ابلاغ و اعلام کرده است‌.  وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: برای هرکدام از گزینه‌ها الزاماتی وجود دارد که متاسفانه اگر واحدهای صنفی به دور از رعایت پروتکل‌ها و عدم الزام واکسیناسیون فعالیت کنند، دستگاه ناظر حداکثر تا ۳۰ روز امکان پلمب واحد را دارد.  فرهادی درباره نقش وزارت بهداشت در اجرای این طرح، گفت: طبق این طرح وزارت بهداشت علاوه بر نظارت‌ها و وظایف سازمانی خود ناظر عالی بر اجرای طرح است‌؛ یعنی ما واحدهای صنفی و اتاق اصناف را کنترل می‌کنیم و دستگاه‌های دیگر که باید وظایف خود را انجام دهند، رصد می‌کنیم.

  کاهش میزان بستری‌شدگان

در همین حال بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۸۹ مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۳۵۷ نفر از آنها بستری شدند. خبری که از کاهش قابل توجه میزان بستری‌شدگان کرونا حکایت می‌کند. همچنین در این بازه زمانی ۶۱ تن نیز جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند.

  وضعیت پایتخت از نظر ابتلا به کرونا

در همین راستا نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران در گفت‌وگو با «ایسنا» در خصوص وضعیت کرونا در پایتخت گفت: در شرایط تقریبا آرامی قرار داریم و حدود ۹۰ درصد از نقطه پیک پایین آمدیم و تقریبا در بیمارستان‌ها دیگر مشکل خاصی نداریم. در مجموع کل بستری‌ها به هزار نفر رسیده است که معمولا یک سوم این تعداد در بخش ویژه و دوسوم در بخش عادی بستری هستند. مراجعات روزانه سرپایی هم حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر است. این موارد با علائم منتسب به کرونا و آنفلوآنزا به کلینیک‌های تنفسی اورژانس‌ها می‌آیند.  به گزارش «ایرنا» وی ادامه داد: طبق آخرین آمار موجود از سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران، حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد کسانی که در بخش‌های بیمارستانی بستری هستند، سابقه‌ تزریق واکسن ندارند.

  آخرین وضعیت واکسیناسیون زیر ۱۲ سال

از سوی دیگر به گزارش «ایسنا»، حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه مطالعات درباره واکسیناسیون سنین زیر ۱۲ سال علیه کووید هنوز کامل نشده، در عین حال درباره سویه اومیکرون گفت: با توجه به اینکه ۳ مرکز فعال در این زمینه داریم که حتی روزهای تعطیل هم از صبح تا شب در حال فعالیت و ژن سکوئنسینگ هستند، اما هنوز گزارشی از اومیکرون در ایران نداریم.