به گزارش روابط‌عمومی دادگستری کل استان اصفهان، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به حوادث اخیر اصفهان تصریح کرد: متاسفانه در حوادث اخیر با وجود اینکه توافقات انجام شده مسوولان استانی با کشاورزان منجر به جمع‌آوری چادر‌های تجمعی در محل زاینده‌رود شده بود، افرادی آگاهانه و با برنامه‌ریزی، نظم عمومی و آرامش و آسایش جامعه و مردم را به مخاطره انداختند.

جعفری افزود: بدون شک دستگاه قضایی استان با جدیت و بدون هیچ‌گونه ملاحظه وفق قانون با این‌گونه افراد برخورد خواهد کرد و بر این اساس پرونده‌های قضایی برای عاملان این حادثه به‌صورت ویژه در دادسرای مرکز استان تشکیل و پس از انجام مراحل، تحقیقات قضایی با سرعت در شعب ویژه محاکم رسیدگی می‌شود.

  واکنش ذوالنوری به حوادث اصفهان

از سوی دیگر مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در ناآرامی‌های اخیر اصفهان ما کد‌های زیادی داریم که نشان می‌دهد طراحی پشت صحنه این حرکات توسط بیگانگان انجام شده و متاسفانه در مقطعی توانستند بعضی‌ها را با خودشان همراه کنند. به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: اردوکشی و تحصن و اقدامات این‌چنینی کمکی به رفع مشکل آب نمی‌کند، بلکه کار را پیچیده‌تر می‌کند، اما اینکه مردم بتوانند درد و مشکل‌شان را به صورت مسالمت‌آمیز به گوش مسوولان برسانند امر پسندیده و قابل قبولی است.