رئیس‌جمهور تاکید کرد: کشورهای ریشه‌‌داری مانند هلند باید مستقل باشند و نگاه‌های جریان سلطه نباید آنها را تحت تاثیر قرار دهد. رئیسی با اشاره به وجود صدها مسجد در هلند، احترام به حقوق مسلمانان را موجب تقویت فرهنگ و تمدن در اروپا دانست. رئیس‌جمهور ضمن استقبال از اعلام آمادگی هلند برای همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری، ‌‌خواستار تقویت همکاری در حوزه فناوری به‌ویژه مسائل زیست محیطی و آب شد.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: امروز نظام سلطه حقوق بشر را دستاویزی برای فشار به کشورهای در حال توسعه قرار داده است در حالی که ما مبتنی بر آموزه‌های دینی و انقلابی، خود را موظف می‌‌دانیم به حقوق انسان‌‌ها احترام بگذاریم و مثال آن میزبانی از ۴ میلیون افغانستانی در ایران است. «فرانسیسکوس یوهان ماریا مولن» سفیر جدید پادشاهی هلند در تهران نیز ضمن ابلاغ سلام گرم پادشاهی هلند به آیت‌الله رئیسی گفت: روابط ایران و هلند قدمتی ۴۰۰ ساله دارد و ایران همیشه مقصد تجاری مهمی برای ما بوده است. سفیر جدید پادشاهی هلند خاطرنشان کرد: ایران کشوری قدرتمند در منطقه است و فرصت‌‌های بسیار خوبی در زمینه تجارت و سرمایه‌‌گذاری بین دو کشور وجود دارد. یوهان ماریا مولن با اشاره به اوضاع در افغانستان اظهار کرد: ما از جمهوری اسلامی ایران به خاطر میزبانی از جمعیت زیادی از مهاجران افغانستانی قدردانی می‌کنیم. رئیس‌جمهور در ادامه در دیدار با سفیر جدید اسپانیا بر توسعه بیش از پیش روابط بین دو کشور تاکید کرد. سید ابراهیم رئیسی هنگام دریافت استوارنامه «آنخل لوسادا فرناندس» سفیر جدید پادشاهی اسپانیا در تهران، گفت: سطح کنونی روابط اقتصادی بین ایران و اسپانیا قابل قبول نیست و باید تلاش شود بیش از پیش توسعه پیدا کند. رئیس‌جمهور تاکید کرد: اراده ما در توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی با اسپانیا است و ظرفیت‌‌های خوبی در دو کشور برای ارتقای روابط وجود دارد.  «آنخل لوسادا فرناندس» سفیر جدید پادشاهی اسپانیا در این دیدار ضمن ابلاغ سلام پادشاه و رئیس دولت اسپانیا به آیت‌الله رئیسی گفت: تمام تلاش خود را برای اعتلای پیوندهای دیپلماتیک و اقتصادی بین ایران و اسپانیا به‌کار می‌‌بندم.

رئیس‌جمهور ایران در ادامه و هنگام دریافت استوارنامه «آندژی یوزوویچ» سفیر جدید واتیکان در تهران، با تاکید بر اینکه امروز توجه به خدا و معنویت برای جامعه بشری ضروری است، اظهار کرد: براساس آموزه‌های قرآنی، وجه مشترک ما که همان ادیان ابراهیمی باشد موجب اتحاد و انسجام ما می‌شود. کسانی که امروز در جهان ظلم می‌کنند، اگر به آموزه‌های مسیح توجه کنند، دیگر مرتکب ظلم نمی‌شوند و واتیکان می‌تواند در این زمینه نقش فعالی ایفا کند.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: مفاهیم دین مسیح و آنچه پیامبر اکرم (ص) به ما آموختند باید در نشست‌‌های علمی مباحثه شود تا دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیک‌تر شود. سفیر جدید نیوزیلند دیگر مقامی بود که روز سه‌شنبه با ابراهیم رئیسی دیدار کرد. رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوار‌نامه «مایکل وهی میلتونگاوالش» سفیر جدید نیوزیلند بر توسعه روابط بین تهران- ولینگتون تاکید کرد. سفیر جدید نیوزیلند نیز گفت: نیوزیلند مانند ایران از تغییرات اقلیمی بسیار نگران است و برای ایرانیان در مبارزه با ویروس کرونا آرزوی موفقیت می‌کنم.