فقط دولت باید منابعی را در نظر بگیرد که مابه‌التفاوت ارز مورد نیاز را از طریق ریالی که در بودجه در اختیار دارد و همچنین جابه‌جایی در ردیف‌های بودجه را به صورت قانونی اعمال کند.    پورابراهیمی گفت: برداشت این بود که دولت می‌خواهد ارز ترجیحی را حذف کند و قیمت کالاها را آزاد کند و آن را از طریق روش‌هایی جبران کند. نخستین اقدام دولت از نگاه ما این بود که سقف افزایش یابد، صرف‌نظر از اینکه همین روش موجود را ادامه دهد یا اینکه روش جایگزین داشته باشد که روش جایگزین، اختیاراتی است که در قانون بودجه ۱۴۰۰ در اختیار دولت است یعنی از هر زمان که دولت ‌خواست تغییراتی در آن کالاها بدهد برایش امکان‌پذیر باشد.

 نظر اداره کل قوانین مجلس در مورد سند نقل‌وانتقال خودرو

درخبری دیگر اداره کل اسناد و تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به طرح استفساریه ماده ۲۹ قانون رسیدگی به جرایم رانندگی اعلام کرد که سند نقل‌وانتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود. معاون قوانین در نامه‌ای رسمی به رئیس مجلس شورای اسلامی پاسخ را به شرح ذیل اعلام کرد: این طرح برخلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است. در اصل ۷۵ قانون اساسی آمده است: طرح‌های قانونی و پیشنهاد‌ها و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه عمومی می‌انجامد، در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد یا تامین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد.

  بزرگ‌ترین مشکلات آبی استان قزوین

همچنین در خبری دیگر به نقل از خانه ملت، لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس در جلسه انعقاد قرار‌داد انتقال آب سد طالقان به قزوین خطاب به استاندار قزوین گفت: از استاندار می‌خواهیم که مسوولان در خدمت به مردم ممیزی نداشته باشند، چراکه همه شهروند جمهوری اسلامی هستند و مسوولان باید نیاز آنان را پاسخ دهند. به گفته نماینده قزوین و توابع، بزرگ‌ترین مشکلات آبی استان قزوین تامین آب شرب و کشاورزی است و با آنکه قزوین جزو معدود استان‌هایی است که دارای منابع آبی بسیار است اما مدیریت آن در دست مسوولان استان نیست.

  نگرانی ایران از نبود حاکمیت فراگیر در افغانستان

همچنین درخبری دیگر به نقل از خانه ملت، فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: شرایطی مانند نبود حاکمیت فراگیر، معیشت مردم و فقر وضعیت کشور افغانستان را نگران‌کننده کرده است.  به گفته وی، موضوع حق‌آبه هیرمند و دریاچه تالاب هامون و فعال شدن بازارچه‌های مرزی از جمله موضوعاتی است که طبق هماهنگی‌های گذشته مقرر شده در سفر نماینده ایران در امور افغانستان به این کشور پیگیری شود.   

  ورود جدی مجلس به انتصابات فامیلی دولت

همچنین در خبری دیگر به نقل از خبر‌آنلاین؛ احمد علیرضا بیگی، عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از ورود جدی نمایندگان به موضوع انتصابات فامیلی دولت خبر داد و گفت: باید پاسخگوی افکار عمومی باشیم.  وی گفت: نمایندگان درباره انتصابات فامیلی، با دولت دچار دوگانگی و تنش شده‌اند.