البته وزیر خارجه چین به صورت مجازی در این نشست شرکت خواهد کرد و هنوز مشخص نیست که روسیه در چه سطحی در این نشست شرکت کند.علاوه بر این از طالبان برای شرکت در این نشست دعوت به عمل نیامده است.

  طالبان در نشست تهران شرکت نمی‌کند

این در حالی است که  نمایندگان جنبش طالبان که در افغانستان به قدرت رسیده‌اند، در نشست آینده وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان شرکت نخواهند کرد. به گزارش «ایسنا»، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این را ذبیح‌الله مجاهد، معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ کابینه موقت این کشور روز یکشنبه اعلام کرد.تلویزیون افغانستان سخنان مجاهد را به این صورت نقل کرد: «هیچ یک از نمایندگان دولت امارت اسلامی افغانستان در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان شرکت نخواهد کرد.» در عین حال وی نشست وزرای برنامه‌ریزی شده برای تهران را «خوب» توصیف کرد.

  سفر هیات ترکمنستانی به ایران

همزمان یک روزنامه دولتی ترکمنستان گزارش داد وزیر امور خارجه این کشور در راس هیاتی دیپلماتیک برای شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران-ترکمنستان به ایران سفر می‌کند.به گزارش «ایسنا» به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، روزنامه Neytralnyy Turkmenistan ترکمنستان روز شنبه گزارش داد این کشور هیاتی دیپلماتیک را از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اکتبر به سرپرستی رشید مردوف، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان به ایران می‌فرستد.