رئیس‌جمهور جملات فوق را در پاسخ به دغدغه اعضای مجمع نمایندگان دو استان آذربایجان غربی و شرق ایراد کرد. مجمع نمایندگان این دو استان در دیدار با رئیس‌جمهور، دغدغه مناسبات تجاری- اقتصادی ساکنان و فعالان اقتصادی شهرستان‌های مرزنشین را داشتند که رئیس‌جمهور بر لزوم برقراری ارتباط قوی‌تر با همسایگان و تقویت عملکرد بازارچه‌های مرزی تاکید کرد.  به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس‌جمهور گفت: کشورهای بیگانه خیرخواه منطقه و کشورهای همسایه نیستند، زیرا بیگانگان به‌دنبال منافع توسعه‌طلبانه خود در منطقه هستند و ما اجازه نخواهیم داد صهیونیست‌ها ارتباط ما با همسایگان را دچار اختلال کنند.   ابراهیم رئیسی افزود: حسن همجواری، ارتباط اقتصادی و تجاری و فعال شدن بازارچه‌های مرزی جزو برنامه‌ها و سیاست‌های جمهوری اسلامی است و تجارت کالایی با همسایگان می‌تواند به توسعه اقتصاد و ارتباط بیشتر با کشورهای منطقه کمک کند.  رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه راه، برای کسانی که به صورت قانونمند تجارت می‌کنند باید باز باشد، استانداران استان‌های مرزی را مکلف کرد راهکار مناسبی برای انتقال و مبادله کالا در مرزها از مسیر قانونی با اشراف دستگاه‌های اجرایی، تدوین و اجرایی کنند.  همچنین نمایندگان این دو استان از رئیس‌جمهور خواستند تا به طور اساسی مشکل دریاچه ارومیه که محیط‌زیست استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و استان‌های همجوار را تهدید می‌کند، بر‌طرف و نیز از کشاورزان با خرید تضمینی محصولات حمایت کند.  از سوی دیگر توجه به بخش صنعت و معدن استان و تقویت و حمایت از بازارچه‌های مرزی به عنوان مرکز مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس در جلسه با رئیس‌جمهور بود.  پس از سخنان نمایندگان، رئیس‌جمهور نیز در سخنانی تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی نیمه‌تمام در نقاط مختلف کشور را اولویت اول دولت در استان‌ها دانست.

  تشکیل ستاد جدید احیای دریاچه ارومیه

رئیس‌جمهور همچنین درباره وضعیت دریاچه ارومیه در مجمع نمایندگان استان‌های آذربایجان غربی و شرقی گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه به زودی با شکل جدید فعال خواهد شد تا با کمک نمایندگان، مدیران استان و دغدغه‌مندان کار را دنبال و اقدامات لازم را انجام دهد. رئیسی همچنین خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان‌های مختلف از جمله سیب و انگور در ارومیه و خرما در استان‌های جنوبی را از برنامه‌های دولت عنوان کرد.

  بهره‌برداری از راه‌آهن میانه- اردبیل تا سال آتی

به گزارش «ایرنا»، رئیس‌جمهور در سفر استانی خود به اردبیل گفت: اجرای پروژه راه‌آهن میانه- اردبیل بیش از دو دهه طول کشیده است. امیدواریم کارهای باقی‌مانده با جدیت دنبال شده و ظرف مدت یک سال تا یک سال و نیم این پروژه افتتاح شود.

  تاکید بر تکمیل سریع جاده پارس‌آباد-اردبیل

همچنین رئیس‌جمهور در ادامه سفر یکروزه خود به اردبیل که با همراهی ۷ وزیر کابینه و جمعی از مدیران استان و نمایندگان مجلس انجام شد ا‌ز شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین و پروژه باند دوم پارس‌آباد- اردبیل بازدید و همچنین با جمعی از عشایر دشت مغان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.  به گزارش «ایرنا»، رئیس‌جمهور تسریع در ساخت پروژه نیمه‌تمام باند دوم جاده پارس‌آباد - اردبیل را برای رفع دغدغه و نگرانی مردم درباره تصادفات و تلفات جاده‌ای دارای اهمیت مضاعف دانست و بر تکمیل این جاده در کمترین زمان ممکن و با کیفیت مناسب تاکید کرد.

  پیگیری مشکلات عشایر دشت مغان اردبیل

همچنین «ایرنا» در خبری دیگر از دیدار و گفت‌وگوی عشایر دشت مغان با رئیس‌جمهور در بازدید از این منطقه خبر داد. رئیسی با شنیدن مشکلات و دغدغه‌های مردم گفت: شما مشکلاتی دارید، یکی از مشکلات اراضی است که باید به افراد صاحب حق برسد که بخشی از کار انجام شده است. مشکل دیگر، آب است که این پروژه آ‌ب‌رسانی ۷۶ و ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

  کشت و صنعت مغان مسوولیت اجتماعی دارد

همچنین در خبری دیگر به نقل از «ایرنا»، رئیسی پس از دریافت گزارش مسوولان مجتمع کشت و صنعت مغان نیز گفت: استاندار طرح توسعه این شرکت را قطعی کند تا کشت و صنعت مغان از درآمد بیشتری برخوردار شده و همچنین از اعتبارات استفاده کند و بیکاری را در منطقه از بین ببرد. به گفته رئیس‌جمهور شرکت کشت و صنعت مغان در این منطقه مسوولیت اجتماعی دارد و باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.