روند کرونا در کشور

بررسی آماری روند ابتلا از ۲۸ شهریور تا ۲۸ مهر در کشور نیز ضمن بیان سینوسی بودن میزان مبتلایان نشان می‌دهد که کاهش قابل ملاحظه‌ای در روند ابتلا به کرونا در این بازه زمانی رخ نداده است و از روز ۲۴مهر ماه کاهش مبتلایان به کرونا کند شده است. در واقع گرچه در روز ۲۴مهر ماه ۷۵۱۵مورد ابتلا به کرونا در کشور از سوی وزارت بهداشت ثبت شده است، اما طی روزهای بعد با افزایش موارد مثبت کرونا روبه‌رو بوده‌ایم.

در این میان البته میزان فوت‌شدگان کرونا در کشور از تاریخ ۲۲مهر ماه سیر نزولی پیدا کرده است. در همین حال به گزارش «ایسنا»، طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر چهارشنبه (۲۸ مهر ۱۴۰۰) پنج میلیون و ۸۲۱ هزار و ۷۳۷ نفر را در ایران به‌طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۱۲۴ هزار و ۵۸۵ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، پنج میلیون و ۳۶۱ هزار و ۱۶۹ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۱۹ تا ۲۸ مهر ۱۴۰۰) به‌طور متوسط هر ساعت ۴۹۵ نفر در ایران مبتلا و ۸ نفر قربانی کرونا شده‌اند و در هر ساعت حدود ۵۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

  مرگ کرونایی ۱۶۲ نفر دیگر

از سوی دیگر بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز گذشته ۱۱هزار و ۷۷۰ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۷۹۸ نفر از آنها بستری شدند. همچنین در این مدت متاسفانه ۱۶۲ تن نیز جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان رسمی این بیماری به ۱۲۴ هزار و ۵۸۵ نفر رسید. ۴ هزار و ۵۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

  مجموع واکسن‌های تزریق شده

همچنین مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته، یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۴۶۴ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا‌و‌سیما، تاکنون ۴۹ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۴۰۷ نفر دز اول واکسن کرونا و ۲۶ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۳۷۴ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۷۶ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۷۸۱ دز رسید.

  تبلیغ علیه واکسن، بازی با جان مردم است

همزمان رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: کسانی که عامدانه علیه واکسیناسیون تبلیغ می‌کنند قطعا جان مردم را به خطر می‌اندازند. به گزارش «ایرنا» محمد‌مهدی گویا گفت: سیاست وزارت بهداشت در امر واکسیناسیون سیاستی اقناعی بوده و در همه انواع واکسن‌هایی که تاکنون برای سنین مختلف در سالیان گذشته و در حال حاضر تزریق شده یا می‌شود، اجباری در کار نبوده است. رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: کسانی که عامدانه تبلیغ بر عدم واکسیناسیون می‌کنند، بدانند باید پاسخگو باشند چون با جان مردم بازی می‌کنند. گویا ضمن اشاره به آمار بستری و فوت ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در کشور عنوان کرد: بیشتر کسانی که به مرحله شدید بیماری رسیدند یا متاسفانه جان خود را از دست داده‌اند، افرادی هستند که واکسن نزده‌اند و این موضوع نشانگر تاثیر‌گذاری واکسن است.

در حال حاضر ۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.