رئیس‌جمهور در این دیدار با اشاره به نقش مهم صدا‌و‌سیما به عنوان رسانه ملی در تبیین مسائل و مشکلات مردم و بیان دیدگاه‌های مسوولان کشور، گفت: صداوسیما باید پل ارتباطی بین دولت و دیگر مسوولان کشور با مردم باشد. رئیسی با تاکید بر توجه به سه مقوله دقت، سرعت و صداقت در امر اطلاع‌رسانی و تبیین اقدامات، دستاوردها و عملکرد مدیران و مسوولان کشور افزود: نتیجه این عملکرد و همکاری مشترک دولت و صداوسیما باید موجب امیدآفرینی بین مردم شود.

  واکسیناسیون عمومی باید با قوت ادامه یابد

از سوی دیگر به گزارش «ایرنا» رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه واکسیناسیون عمومی باید با قوت ادامه یابد، گفت: دانشگاهیان و صاحبان تریبون در ترغیب و تشویق مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا نقش بسزایی دارند.

  قدردانی از چین

سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با قدردانی از کشورهایی که در ارسال واکسن به ایران همکاری می‌کنند، اظهار کرد: از همه کشورهایی که واکسن ارسال کرده‌اند به‌ویژه از کشور چین صمیمانه قدردانی می‌کنم و معتقدم این‌گونه همکاری‌های انسان‌دوستانه همواره باید بین کشورهای دوست و منطقه ادامه پیدا کند.

 

  بازگشایی‌ها با برنامه باشد

رئیس دولت سیزدهم، واکسیناسیون را از راه‌های پیشگیری دانست که البته کافی نیست و در این باره گفت: عادی‌انگاری می‌تواند تبعات خطرناکی داشته باشد، بنابراین از مردم تقاضا می‌کنم در کنار واکسیناسیون، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را هم با دقت رعایت کنند.

رئیسی با اشاره به لزوم رعایت کامل اصول بهداشتی در روند بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و نماز جمعه گفت: مسوولان مربوطه در روند این بازگشایی‌ها باید برنامه‌ریزی‌ها و نظارت‌های لازم را انجام دهند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اهمیت اقناع‌ افکار عمومی و اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق در زمینه بیماری کرونا، گفت: سیاست ما در این مورد اقناعی است نه اجباری و بر این باور هستیم که با تبیین و روشنگری می‌توان اعتماد مردم را جلب و آنان را همراه کرد.

  جلسه سران قوا به‌ میزبانی رئیس مجلس

در خبری دیگر جلسه سران قوا به میزبانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور روسای قوه مجریه و قضائیه برگزار شد. به گزارش «ایرنا»، جلسه پیشین این نشست به میزبانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در هفدهم مهر برگزار شده بود.