به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیسی  با بیان اینکه  برگزار نشدن سفرهای استانی دولت مشکلی را حل نمی‌کند و این سفرها باید انجام شوند، گفت: رئیس‌جمهور و مدیران باید مسائل و مشکلات را با حضور میدانی شناسایی و حل کنند و اگر رئیس‌جمهور به استان‌ها سفر نکند، نمی‌تواند درک واقعی از مشکلات موجود در بخش‌های مختلف کشور داشته باشد و آنها را رفع کند.  رئیس‌جمهور گفت: قبل از هر سفر استانی هیاتی به استان مقصد اعزام و جلساتی نیز در تهران با نمایندگان و مسوولان استان برگزار و مسائل و مشکلات احصا و جمع‌بندی می‌شود و طرح‌ها و اعتبارات لازم برای استان به تصویب می‌رسد.

رئیسی در ادامه سخنانش در دیدار جمعی از نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در محل مصلای نماز جمعه شیراز گفت: در آغاز فعالیت دولت، اولویت اول را مبارزه با ویروس کرونا تعریف کردیم که به لطف خدا، همت دولت و همراهی مردم، امروز با واکسیناسیون گسترده تا حد زیادی بر این مشکل غلبه‌ کرده‌ایم و اگر چه باید مراقب اوج‌گیری مجدد کرونا باشیم، اما این مشکل تا حدود زیادی مهار شده است.  رئیس‌جمهور گفت: گام دوم و البته همزمانِ دولت، توجه به معیشت مردم و کنترل تورم و گرانی‌ها و رونق دادن به کسب‌وکارها بود که امروز با مهار نسبی کرونا می‌توانیم با فراغ بال بیشتری بر آن تمرکز کنیم. رئیس‌جمهور همچنین در نشست شورای اداری استان فارس با بیان اینکه دولت سیزدهم هیچ نیازی برای تشریح وضعیتی که کشور را در آن تحویل گرفت، نمی‌بیند، گفت: بنای ما در دولت بر این است که به جای توضیح وضع کشور، در عمل برای حل مشکلات تلاش کنیم و به مردم امید ببخشیم. وی افزود: هیچ نیازی برای تشریح وضع کنونی کشور وجود ندارد و هرکس، نگاهی به سفره خودش بیندازد به خوبی درک می‌کند که با چه وضعی مواجه هستیم.  رئیسی با اشاره به اظهار نگرانی از افزایش نقدینگی در کشور گفت: نگرانی آنجاست که افزایش نقدینگی به سمت واسطه‌گری و دلالی برود، اما اگر نقدینگی به سمت تولید هدایت شود، افزایش آن هیچ نگرانی‌ای ایجاد نخواهد کرد.

   گشایش‌هایی برای کشور

رئیسی با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب برای ارائه گزارش عملکرد و دریافت رهنمود، گفت: در این دیدار خدمت ایشان عرض کردم که هر چه از دوره مسوولیت بنده به عنوان رئیس‌جمهور می‌گذرد، نگاهم نسبت به آینده امیدوار‌تر می‌شود و آینده را بیش از پیش روشن می‌بینم و ایشان نیز در پایان این دیدار به بنده گفتند که به این نگاه، بنده عمیقا باور دارم. همچنین به گزارش «ایرنا»، رئیس‌جمهوری گفت: آینده کشور را بسیار روشن می‌بینم و گشایش‌هایی برای کشور در حال اتفاق افتادن است.

   بازدید از آرامگاه حافظ و تخت جمشید

رئیس‌جمهور در ادامه سفر یک روزه به استان فارس در آرامگاه حافظ، شاعر بلندآوازه ایران حضور یافت. ابراهیم رئیسی همچنین از مجموعه تاریخی تخت جمشید بازدید کرد و در سخنان کوتاهی گفت: بناها و مواریث تاریخی نظیر تخت‌جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است. رئیس‌جمهور با حضور در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ، ضریح مطهر برادر امام رضا (ع) را زیارت کرد.