محسنی اژه‌ای روز گذشته همزمان با چهلمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور از نمایشگاه اقدامات و دستاوردهای سازمان بازرسی کل کشور بازدید کرد و در جریان فرآیندهای کشف، احصاء و رسیدگی به تخلفات و مفاسد اداری قرار گرفت. رئیس قوه قضائیه با اشاره به جایگاه ویژه «سازمان بازرسی کل کشور» در قانون اساسی اظهار کرد: در بسیاری از کشورها و نظامات حاکم بر دنیا، نهاد بازرسی وابسته به دولت یا مجلس است، اما در کشور ما سازمان بازرسی زیرنظر قوه قضائیه قرار دارد که از امتیازات و اعتبارات این سازمان در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اختیارات گسترده سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی می‌تواند گزارش تخلفات و جرائم مدیران دستگاه‌ها را به دادگستری ارائه دهد تا ظرف سه ماه خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی ادامه داد سازمان بازرسی حتی اجازه دارد به آرای صادره از سوی دادسراها و دادگاه‌ها اعتراض کند و بر اساس ماده ۴۷۷ خواستار اعاده دادرسی شود. محسنی اژه‌ای با نادرست دانستن این برداشت که گفته می‌شود همه گزارشات سازمان بازرسی محرمانه است، تاکید کرد: طبق آیین دادرسی اطلاع‌رسانی درباره همه مسائل قضایی ممنوع نیست و منعی برای اطلاع‌رسانی درباره اقدامات، دستاوردها و همه گزارش‌های سازمان بازرسی وجود ندارد.

  دیدار رئیس سازمان صدا وسیما با رئیس قوه قضائیه

همچنین به گزارش میزان، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما روزگذشته با حضور در دفتر رئیس قوه قضائیه با محسنی‌اژه‌ای دیدار کرد. رئیس دستگاه قضا دراین دیدار گفت: صداوسیما از مسیر افزایش همه‌جانبه دانش مردم به ویژه در حوزه مسائل اجتماعی، حقوقی و قضایی می‌تواند دستگاه عدلیه را در پیشگیری از جرم و کاهش پرونده‌ها یاری دهد.