رئیسی همچنین با اظهار امیدواری نسبت به تسریع در واکسیناسیون خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهایی که با کشورهای مختلف صورت گرفته، روند واکسیناسیون سرعت خواهد گرفت و امیدواریم با این اقدام شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید باشیم. در این جلسه بررسی مسائل منطقه‌ای نیز در دستور کار قرار گرفت و قمی، عضو هیات رئیسه خبرگان و مشاور امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تحولات افغانستان را تشریح کرد.

  واکسن در استان‌ها عادلانه توزیع شود

رئیس‌جمهوری همچنین روز پنج‌شنبه در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا بر لزوم تسریع در تامین واکسن از طریق واردات و تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: یکی از مسائل ضروری در روند واکسیناسیون، توزیع عادلانه واکسن بر اساس اولویت‌ها است و باید پیش‌بینی‌های لازم برای توزیع عادلانه آن در استان‌ها انجام شود.

  ایجاد سامانه کنترل هوشمند بیماری

به گزارش «ایرنا» رئیسی در ادامه با استقبال از ایجاد «سامانه کنترل هوشمند بیماری» و تاکید بر تسریع در تکمیل آن گفت: راه‌اندازی این سامانه برای اعمال مهندسی معکوس در فرآیند نظارت و کنترل‌ها و فراهم کردن زمینه پیشگیری در فرآیند مدیریت بیماری براساس جمع‌آوری و تحلیل داده‌های گسترده برای تصمیم‌گیری و اعمال اقدامات هوشمندانه در مدیریت کرونا، می‌تواند گامی موثر و مهم در روند مقابله با شیوع ویروس و انتقال بیماری باشد.

رئیسی در ادامه تاکید کرد: در تامین منابع مالی لازم برای واردات واکسن تاکنون هیچ مشکلی وجود نداشته است.

  زمان تصمیم‌گیری درباره پیاده‌روی اربعین

همچنین در این جلسه مقرر شد در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری آیین پیاده‌روی اربعین بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مصوب و نیز سهمیه تعیین شده، تصمیم‌گیری شود.

  وضعیت مطلوب تامین و ذخیره کالاهای اساسی

رئیس‌جمهور همچنین ظهر روز پنج‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، وضعیت ذخایر و تامین کالاهای اساسی را مطلوب توصیف کرد و گفت: با هماهنگی‌ها و اقدامات انجام شده تامین و ذخیره کالاهای اساسی از روند قابل قبولی برخوردار شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.