وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت نیز مسوولیت دارد و در چارچوب ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا نیز اقدامات لازم برای تزریق واکسن را انجام می‌دهد، افزود: وزارت بهداشت ابتدا کادر بهداشت و درمان را واکسینه می‌کند، بعد افراد با سن بالا و بعد افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند. اما واکسن آزاد نیز می‌توانند وارد کنند تا مردم استفاده کنند. البته واکسن‌های داخلی را هم تقویت می‌کنیم. روحانی گفت: البته ممکن است واکسن داخلی در تابستان به دست مردم برسد؛ ولی در این مقطع واردات واکسن خارجی وظیفه ماست و وزارت بهداشت و درمان وظیفه خود را انجام می‌دهد، شرکت‌های خصوصی نیز آزاد هستند که این کار را انجام دهند و تهیه واکسن یک وظیفه مهم برای دولت است.

واکسیناسیون عمومی تا پایان امسال

همچنین دیروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به «ایلنا» گفت: تا پایان امسال تزریق واکسیناسیون عمومی انجام می‌شود و توان شرکت‌ها به گونه‌ای است که امسال برای کل کشور واکسن تولید کنند. جلیل کوهپایه‌زاده با بیان اینکه نزدیک به ۳۵ تا ۴۰ درصد کادر درمان واکسن دریافت کردند، گفت: امیدواریم در یک ماه آینده، یعنی تا آخر بهار، تمام کادر درمان واکسن دریافت کنند.

۲ کشور اروپایی متقاضی واکسن ایرانی

از سوی دیگر روز گذشته کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو با انتشار توییتی اعلام کرد که تاکنون پنج کشور از جمله دو کشور اروپایی متقاضی واکسن ایرانی کرونا هستند. با افزایش راندمان تولید، دستیابی به رکورد تولید ماهانه ۲۰ میلیون دز واکسن کرونا نزدیک است.