محمد مخبر از تماس تلفنی رئیس جمهور با برخی همتایان خارجی با هدف گشایش در پول‌های بلوکه شده ایران خبر داد. وی گفت: در جریان گفت‌وگوهایی که آقای رئیسی با روسای برخی کشورها انجام داده، گشایش‌هایی ایجاد شده که این گشایش‌ها قطعا در بازار ارز تاثیر خواهد گذاشت.

  ذخیره کالاهای اساسی مطلوب است

درخبری دیگر معاون اول رئیس‌جمهور گفت: امروز این خبر خوب را می‌توانم برای مردم داشته باشم که ذخیره کالاهای اساسی در کشور به نقطه مطمئن و خوبی رسیده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر در گفت‌وگویی با اشاره به آزادی برخی کالاها در بنادر گفت: ذخیره کالاهای اساسی را در وضع بدی تحویل گرفتیم. وی افزود: با این حال در چند وقت اخیر کارهای خوبی شکل گرفت و واردات خوبی داشتیم. برخی کالاها که در بنادر بودند، آزاد شدند و امروز این خبر خوب را می‌توانم برای مردم داشته باشم که ذخیره کالاهای اساسی در کشور به نقطه مطمئن و خوبی رسیده است.

  دستور مخبر به بانک‌ها و وزارتخانه‌ها

همچنین به گزارش «ایرنا» معاون اول رئیس‌جمهوری با صدور بخشنامه‌ای به کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی دستور داد تا از هرگونه جابه‌جایی و عزل یا نصب مدیران در کلیه سطوح ملی، استانی و شهرستانی تا استقرار دولت جدید جدا خودداری کنند.