عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: در صورت تقدیم لیست وزرا، کمیسیو‌ن‌ها تا سه‌شنبه هفته آینده برای بررسی برنامه وزرا جلسات‌شان دایر خواهد بود.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: کار رسیدگی به رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در صحن مجلس از روز شنبه ۳۱ مردادماه آغاز می‌شود و مجلس در دو نوبت صبح و عصر به بررسی کارنامه وزرا خواهد پرداخت. وی در پایان گفت: تا پایان هفته آینده کار رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به پایان خواهد رسید و چنانچه ضرورت داشته باشد مجلس جلسه سه نوبته در روز خواهد داشت. علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس نیز با اشاره به احتمال ارائه لیست وزرای دولت سیزدهم به مجلس در جلسه امروز‌(سه‌شنبه) گفت: در این صورت به مدت یک هفته بررسی‌ها در کمیسیون‌های تخصصی مجلس ادامه خواهد داشت. به گزارش جماران، وی با بیان اینکه کمیسیون‌ها هر روز صبح و بعدازظهر حتی در روز پنج‌شنبه و شنبه جلسه خواهند داشت، افزود: بررسی کابینه در صحن مجلس حدود چهار یا پنج روز به مدت ۴۰ساعت زمان خواهد برد. همچنین قبل از تعطیلات مربوط به تاسوعا و عاشورای حسینی نیز کمیسیون‌های مجلس به وظایف خود به بررسی صلاحیت و برنامه‌های پیشنهادی ادامه خواهند داد.

همچنین به گزارش خبرگزاری صدا‌و‌سیما، وی از ایجاد سامانه‌ای برای درج اطلاعات وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور به مجلس و بررسی صلاحیت و برنامه‌های آنان خبر داد.  سلیمی گفت: مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها، سامانه‌ای را تعبیه کرده است که محور‌های مختلف مربوط به اطلاعات وزرای پیشنهادی را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد. وی منطبق بودن برنامه‌های وزرای پیشنهادی با اسناد بالادستی، راستی‌آزمایی درباره مدارک تحصیلی و سوابق اجرایی را از جمله محور‌هایی ذکر کرد که در سامانه‌ای که از سوی معاونت قوانین و نظارت مجلس تعبیه شده، درج می‌شود.

ازسوی دیگر غلامرضا نوری‌قزلجه، سخنگوی فراکسیون مستقلان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برنامه‌های این فراکسیون برای بررسی صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی دولت به قوه مقننه برای اخذ رای اعتماد، گفت: دو شاخصه مهم برای دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی از سوی اعضای فراکسیون در نظر گرفته شده که مدیر و کارآمد بودن آن فرد معرفی شده است.