دنیای اقتصاد‌: قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با سرعتی که در واکسیناسیون در حال رخ دادن است زمان زیادی نمی‌گذرد تا شرایط آرام‌تر شود و قطعا تصمیم‌های گرفته شده باعث می‌شود به سرعت سیر صعودی این بیماری کاهش پیدا کند و مرگ و میر صفر شود. همچنین جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در بازدید از مراکز تجمیعی واکسیناسیون مرکز بهداشت شمال غرب تهران از افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا خبر داد.

 

هشتمین محموله واکسن هلال احمر

در همین حال به گزارش «ایرنا»، دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: هشتمین محموله واکسن تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر روز پنج‌شنبه در فرودگاه امام خمینی برای توزیع در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.محمدحسن قوسیان‌مقدم تاکید کرد: در این مرحله یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۴۰۰ دز واکسن به کشور وارد شد که با ورود این محموله که تاکنون توسط ۱۰ پرواز به کشور منتقل شده است، در مجموع ۹ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۸۰۰ دز واکسن توسط جمعیت هلال احمر به کشور وارد شده است.

میزان ترخیص واکسن کرونا در۶ماه

همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، جمال ارونقی، معاون فنی گمرک از ترخیص بیش از ۱۳ میلیون د‌ز انواع واکسن کرونا در ۶ ماه گذشته خبر داد.

واردات سه محموله جدید واکسن

درخبری دیگر در این راستا، رضا زبیب، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه از واردات سه محموله جدید واکسن کرونا به کشور طی چند روز آینده خبر داد.

همچنین به گزارش «ایرنا»،‌ کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت اعلام کرد: واردات واکسن کرونا با ورود محموله‌های جدید واکسن از مبدا کشورهای ژاپن و چین تداوم دارد.

دستور واکسیناسیون افراد زیر ۵۰ سال

همزمان سعید نمکی، وزیر بهداشت در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دستور آغاز واکسیناسیون کرونا در افراد زیر ۵۰ سال در برخی از استان‌های کشور را اعلام کرد.

آغاز واکسیناسیون رانندگان تاکسی

درهمین حال روشنی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از آغاز واکسیناسیون ۲۰ هزار راننده تاکسی از دوشنبه هفته جاری خبر داد.

زمان واکسیناسیون معلمان

از سوی دیگر به گزارش «ایلنا» محمد محسن بیگی، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان شروع واکسیناسیون معلمان گفت: تا چند روز آینده فرآیند کار از طرف وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش تعریف و اطلاع‌رسانی خواهد شد. اما احتمالا واکسیناسیون معلمان چند روزی تاخیر داشته باشد.

از سوی دیگر معاون امور رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش از واکسیناسیون معلمان در مرداد امسال و واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس در شهریور امسال خبر داد. حسین صادقی افزود: واکسیناسیون معلمان مطابق وعده پیشین وزارت بهداشت، در مردادماه انجام خواهد شد و در مرحله بعدی یعنی در شهریورماه، واکسیناسیون رانندگان سرویس انجام خواهد گرفت.