همچنین رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه وظیفه اصلی سازمان تعزیرات کنترل بازار و جلوگیری از گران‌فروشی‌هاست به دادستان کل کشور تاکید کرد که با همکاری دادستان‌ها و مجموعه تعزیرات اجازه ندهند در این شرایط فشار دیگری به مردم وارد شود. وی با اشاره به افزایش قابل‌توجه قیمت برخی کالا‌های موردنیاز کشور و مردم و اقلام خوراکی در روز‌های اخیر تاکید کرد: «وقتی کالایی مانند سیمان و فولاد گران می‌شود بر خیلی از بخش‌ها اثر می‌گذارد و فقط قیمت یک کالا در واقع گران نشده است.»رئیس قوه قضائیه بر همین اساس به دادستان کل کشور و سازمان بازرسی کل کشور ماموریت داد که موضوع را پیگیری کنند و اگر اشکال و ایرادی در کار مسوولان ذی‌ربط بوده که مرتکب تعلل یا ترک وظیفه قانونی خود شده‌اند با آنها برخورد شود.

مشکل آب خوزستان

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از سفر هیات ویژه بررسی مشکلات آب مردم خوزستان به این استان اظهار کرد: بررسی مساله مشکلات آبی خوزستان و ارائه گزارش آن به دولت کار لازمی بود که اگر چه دیر انجام شد، اما پیگیری‌ها نباید محدود به یک سفر و یک گزارش شود.

محسنی اژه‌ای به دادستان کل کشور و سازمان بازرسی ماموریت داد موضوع را تا حصول نتیجه روشن و قطعی و حل مشکل و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه پیگیری کنند و گزارش آن را نیز به اطلاع مردم برسانند. وی از مردم خوزستان نیز خواست تا اجازه ندهند دشمنان از مطالبات بحق آنها سوءاستفاده کنند و در عین حال به دادستان حوزه قضائی مربوطه ماموریت داد مواردی که منجر به آسیب دیدن یا کشته‌شدن افراد شده با جدیت و فوریت پیگیری و با عوامل این اقدامات برخورد کنند تا موضوع برای همگان روشن شود.