به گزارش میزان، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به مشکلات کارگران و مطالبات آنان گفت: امروز قشر کارگر تحت فشار‌های معیشتی بسیار زیادی است. به هر حال، حقوق ثابتی داشته‌اند و یک باره قیمت ارزاق و اجناس بالا رفته است. ما باید به حل مشکلات آنها توجه داشته باشیم. گاهی ماه‌ها حقوق کارگران به تعویق می‌افتد؛ چگونه زندگی کنند؟ این مسائل، دو وجه دارد؛ یکی وجه اجرایی است که دادگستری، سازمان بازرسی کل کشور و سایر نهاد‌های مسوول باید در جایی که بحث حقوق عمومی مطرح است به موضوع ورود پیدا کنند و اگر مسوولی کوتاهی می‌کند، با او برخورد می‌شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی ادامه داد: وجه دیگر، سوء‌استفاده دشمن از برخی خلأ‌ها و کاستی‌هاست. با کسانی که بخواهند از کارگران عزیز، در مسیر رسیدن به مطالباتشان بهره‌برداری ابزاری کنند و با ورود افراد بیگانه از محیط کارگری، به بهانه مطالبات کارگران نظم کشور را بر هم بزنند باید برخورد شود. این قبیل مسائل، ابزار دشمن است و برخی در صدد بهره‌گیری از این ابزار هستند. هیچ گاه با اغتشاش، بحران و اقدامات خلاف نظم عمومی، مطالبات به نتیجه نخواهد رسید. رئیس قوه‌قضائیه تاکید کرد: مطالبات کارگران عزیز باید در یک فضای معقول، با تفاهم‌های منطقی با پیمانکاران و با ورود دولت و دستگاه قضایی به نتیجه برسد. اینکه عده‌ای این مطالبات را بخواهند و عده‌ای بهانه کنند و نظم و انتظام کشور را به هم بریزند، قابل‌قبول نیست. وی افزود: در عین حال تاکید می‌کنم که دولت محترم نیز باید مساله معیشت کارگران را واقعا مدنظر داشته باشد و در جا‌هایی که مشکلاتی پدید می‌آید فورا رسیدگی کند. ما از زحمات دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات، تشکر می‌کنیم، اما در عین حال تاکیدمان این است که مسائل سر وقت خود و به موقع حل و فصل شوند تا نتیجه‌بخش باشند. آیت‌الله آملی لاریجانی همچنین با تاکید بر ضرورت دقت در واگذاری‌ها و نظارت کامل دولت بر روند کار واحد‌هایی که به بخش خصوصی واگذار می‌شوند، تصریح کرد: باید دقت شود که بخش خصوصی دقیقا می‌خواهد به چه شکل عمل کند. نباید روند کار به گونه‌ای باشد که عده‌ای بخواهند از منافع یک کارخانه سوء‌استفاده کنند و سپس معیشت کارگران را به خطر بیندازند. دولت باید در عین واگذاری بخش‌های دولتی به بخش خصوصی، نظارت تام داشته باشد و شرط اصلی و اساسی‌اش نیز نگهداری کارگران در بستر کار کارخانه باشد؛ نه اینکه کارخانه را بفروشند و فردی هم که خریدار است، از فضای فیزیکی کارخانه استفاده کند و زمین‌های آن را بفروشد! شرط اساسی این است که کارخانه باید به قوت خود باقی باشد. رئیس قوه‌قضائیه با تاکید بر حمایت دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، واگذاری معقول و منطقی با نظارت تمام را از ارکان یک واگذاری صحیح دانست و خاطرنشان کرد: ان شاءالله همه قوا دست به دست هم بدهند و در جهت حل مشکلات کارگران و کارمندان که اقشار ضعیف جامعه به لحاظ درآمدی هستند، گام بردارند. رئیس قوه‌قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بار اصلی مسوولیت برای حل مشکلات بر دوش قوه مجریه است، منتها قوای دیگر نیز باید به دولت کمک کنند. بحمدالله با تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا برخی از گره‌ها در حال گشوده شدن است و به‌تدریج شاهد ثبات و وضعیت بهتری خواهیم بود. آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه مساله اقتصاد و معیشت، محور اصلی نفوذ دشمن و ضربات او است، یادآور شد: هنوز تا حل کامل مشکلات فاصله داریم و دولت محترم نیز باید تدبیر خود را افزایش دهد. قوای دیگر هم باید همکاری کنند و در این میان مسائل و مشکلات قشر‌های مختلف را باید مورد توجه جدی قرار داد.

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

رئیس قوه‌قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر حمایت دستگاه قضایی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، واگذاری معقول و منطقی با نظارت تمام را از ارکان یک واگذاری صحیح دانست و خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله همه قوا دست به دست هم بدهند و در جهت حل مشکلات کارگران و کارمندان که اقشار ضعیف جامعه به لحاظ درآمدی هستند، گام بردارند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به پدید آوردن «داعش» توسط آمریکا به اذعان شخص ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی تصریح کرد: عجیب است که آمریکا پدیدآورنده و حامی داعش بوده، اما جمهوری اسلامی که در برابر داعش و گروه‌های تروریستی مقاومت کرده و توانسته بساط آنها را در سوریه و عراق برچیند، متهم به تروریست بودن می‌شود. رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به حملات شیمیایی اخیر به شهر حلب در سوریه توسط تروریست‌ها یادآور شد: کشور‌های سلطه، روزگاری به بهانه مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی به عراق حمله کردند درحالی‌که خودشان زرادخانه‌های صدام را از این سلاح‌ها پر کرده بودند. امروز هم در حلب، حملات شیمیایی صورت می‌گیرد، اما چون از جانب تروریست‌هاست، هیچ صدایی از حامیان آنها به گوش نمی‌رسد. این دقیقا همان ارزش‌های آمریکایی مورد تاکید سردمداران این کشور است که صراحتا می‌گویند «از ما اسلحه بخر و با خیال آسوده جنایت کن».ش