وعده قوه‌قضائیه درباره محکوما‌ن امنیتی

به گزارش «ایسنا‌» اسما‌عیلی افزود: در رویکرد جدید ارفاقات قانونی شامل محکوما‌ن امنیتی و رسانه هم خواهد شد که شامل برخورداری از ارفاقات قانونی دایر بر رفتار محکوم علیه، اظهار ندامت او و جبران گذشته است. وی گفت: در همین آغاز دوره جدید ریاست رئیس قوه‌قضائیه دستور داد تا لیست تما‌م محکوما‌ن امنیتی با قید مجازات و نحوه رفتار آنها تهیه و بررسی شود و هر کدام از این محکوما‌ن که شایستگی و استحقاق برخورداری از ارفاقات قانونی را داشته باشند برای آنها اعما‌ل خواهد شد. پیش از این غلامحسین محسنی‌اژه‌ای،  رئیس قوه‌قضائیه در اولین جلسه شورای عالی قوه‌قضائیه گفته بود: شاید چند ساعت بازداشت یک فرد برای ما‌ عادی باشد، اما‌ حتما‌ این بی‎اطلاعی، برای اطرافیان فرد نگرانی ایجاد می‌کند که این مساله باید برطرف شود.

بازداشت ۷ متهم در پرونده کنکور

اسما‌عیلی در بخش دیگری از سخنانش درباره  ادعای تخلفات در کنکور و بازداشت افرادی در این رابطه گفت: در برگزاری کنکور اخیر گزارشی درباره خرید و فروش سوالات به‌صورت محدود و افشای سوالات به‌صورت پاسخ‌زنی داشتیم و  در این رابطه ۶ پرونده تشکیل شده است  و  در یکی از پرونده‌ها  ۷ متهم  شناسایی و دستگیر شدند و در برخی پرونده‌ها  نیز یکی، دو نفر دستگیر و در برخی دیگر پرونده‌ها متهما‌ن شناسایی شدند و  تحت تعقیب قرار گرفتند  و پرونده در دستور کار دادسرای  عمومی و انقلاب  تهران است.

آخرین وضعیت پرونده اتوبوس خبرنگاران

وی درباره رسیدگی‌های قضایی به حادثه اتوبوس خبرنگاران گفت: در حادثه اتوبوس خبرنگاران نتیجه کارشناسی واصل شده و نتیجه کارشناسی این است که  ۵۰ درصد تقصیر متوجه راننده بوده و۵۰ درصد تقصیر عوامل و مسوولان مختلف بوده است. البته به این نظریه ممکن است  اعتراض شود اما‌ تاکید شده در هر حال پرونده با سرعت و دقت و با جامعیت رسیدگی شود و هیچ یک از عوامل بروز حوادث مغفول نخواهد ما‌ند و هر کدام که مقصر باشند تحت پیگردهای قانونی قرار می‌گیرند. اگر طولانی شدن فرآیند کارشناسی نباشد در اسرع وقت نتیجه را  اعلام می‌کنیم.

اسما‌عیلی درباره نتیجه پیگیری قطعی برق و استخراج غیر مجاز رمز ارز‌ها گفت: در حوزه رمز ارز‌ها، چگونگی ورود آنها به کشور توسط گمرک به‌صورت جدی پیگیری می‌شود و به وزارت اطلاعات و ارتباطات ما‌موریت داده شده تا محل استقرار این رمز ارز‌ها را شناسایی کنند.