پیام تبریک روحانی به رئیسی

از سوی دیگر به گزارش «ایرنا» رئیس‌جمهوری در پیامی دیگر با تبریک پیروزی آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بی‌شک بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی موجود و ساماندهی بهینه امکانات می‌تواند به حل مشکلات و تسریع در رسیدن به مطالبات مردمی یاری رساند. وی افزود: دولت دوازدهم اعلام می‌دارد که در روزهای پیش‌رو آمادگی اقدامات لازم برای انتقال تجارب و مقدمات و شرایط انتقال بار امانت به دولت سیزدهم را معمول خواهد داشت.  همچنین رئیس‌جمهور در پیامی خطاب به ملت ایران حضور حماسی و کم‌نظیر در انتخابات ۱۴۰۰ را لبیک باشکوهی به رهبر معظم انقلاب و تجلی تجدیدعهد با شهدای والامقام کشور خواند.

پیام قالیباف به رئیسی

ازسوی دیگر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پیامی ضمن تقدیر از هوشمندی و درایت مردم در حفاظت از سرمایه ملی انتخابات و تبریک کسب رای اکثریت به ابراهیم رئیسی در پیامی خطاب به منتخب مردم تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای پیاده‌سازی اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه با دولت منتخب ملت، اعلام می‌دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، او همچنین روز گذشته با حضور در دفتر سید‌ابراهیم رئیسی، پیروزی وی را در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تبریک گفت. قالیباف در این دیدار گفت: در کنار دولت جدید با همدلی و همکاری نزدیک برای حل مشکلات مردم و ثبات اقتصادی در کشور تلاش خواهیم کرد.

پیام‌های تبریک به رئیس‌جمهور جدید

به‌دنبال پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی کشور در پیام‌هایی به وی تبریک گفتند. به گزارش «ایسنا» اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، علی‌اکبر ولایتی، سید‌پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد، مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سید حسن خمینی در پیام‌هایی به ابراهیم رئیسی تبریک گفتند.

تاکید ظریف بر همکاری با رئیسی

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که در ترکیه به سر می‌برد نیز ضمن تبریک به ابراهیم رئیسی تاکید کرد: از این لحظه به بعد همه باید با سید‌ابراهیم رئیسی همکاری کنند؛ زیرا او رئیس‌جمهور منتخب ایران است. ظریف همچنین در پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مشارکت معنادار در خارج از ایران به‌رغم اذیت و آزار برخی عناصر ورشکسته اجاره‌ای در اروپا و آمریکا، نشان درخشان دیگری بر تارک ایرانیان در سراسر گیتی نشاند.

پیام تبریک کاندیداهای ریاست‌جمهوری

دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از جمله محسن مهرعلیزاده، عبدالناصر همتی و محسن رضایی نیز در پیام‌هایی به ابراهیم رئیسی تبریک گفتند. سید‌امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی دیگر کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز ضمن تبریک به سید‌ابراهیم رئیسی به‌عنوان برگزیده ملت، گفت که برنامه‌ها و رویکردهای «دولت سلام» را در اختیار دولت منتخب قرار می‌دهد. علیرضا زاکانی نیز در پیامی به ابراهیم رئیسی تبریک گفت.

تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری در هیات اجرایی

در همین حال به گزارش «ایسنا» حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس در هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری گفت: نتایج سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تصویب اعضای هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری رسید.