به گزارش «ایرنا» وی افزود:‌ طبق اطلاع‌رسانی از سوی قوه‌قضائیه در این ارتباط، پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل شده است. این پرونده را تیم‌های تخصصی از ضابطان وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و مرجع قضایی در یک تیم مشترک قضایی، امنیتی و اطلاعاتی پیگیری می‌کنند.  سخنگوی دولت گفت:‌ حتما به محض دستیابی به نتیجه، اطلاع‌رسانی خواهند کرد. اجازه دهید دوستانی که مسوول شده‌اند پیگیری را کامل، سپس اطلاع‌رسانی کنند.

ربیعی تصریح کرد:‌ آنچه مشخص است اینکه انتشار این فایل توطئه‌ای علیه دولت و نظام بود. معتقدم به اینکه مجموعه نظام را هدف قرار داده بودند و اگر مطالب به موقع خود و با ویرایش منتشر می‌شد، اتفاقی نمی‌افتاد و امیدوارم به زودی این موضوع روشن شود.

محدود شدن دامنه انتخاب مردم

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: امروز در راه تداوم جمهوریت برخی گلایه و انتقاد دارند که دامنه انتخاب‌ها محدود شده است. امروز شاید همه آحاد جامعه آنچه را که انتظار داشتند در میان نامزدهای نهایی نمی‌بینند؛ اما جامعه ما نشان داده است که همیشه فرصت‌هایی باور نکردنی خلق می‌کند.

ربیعی افزود: اگر چه آحاد جامعه شاید آنچه را که انتظار داشته‌اند در میان نامزدهای نهایی نبینند، اما مردم با مشارکت در پای صندوق‌های رأی، نزدیک‌ترین نامزد به آرمان‌های خود را انتخاب کنند. وی ادامه داد: صندوق رای چیزی جز میانجی و داور میان حکومت و شهروندان نیست و خوشبختانه با دفاع و حمایت رهبر معظم انقلاب از صندوق‌ها و حضور مردم پای صندوق‌های رأی این مساله مورد توجه مستمر ایشان قرار دارد.

به گزارش «ایسنا» ربیعی با بیان اینکه امروز با یک موج القایی جدید نیز روبه‌رو شده‌ایم و عده‌ای با فرافکنی از عدم مشارکت احتمالی مردم در انتخابات، می‌گویند این بی میلی به‌دلیل عملکرد دولت در سال‌های اخیر است، اظهار کرد: اول اینکه تفکر دولت بر مشارکت گسترده و حداکثری در هر شرایطی است. توصیه دولت به مردم شریف ایران حضور داشتن پای صندوق‌ها و مشارکت با هر سلیقه‌ای است. وی افزود: اما جالب است این روزها می‌شنویم که عده‌ای می‌خواهند با فرار رو به جلو احتمال مشارکت کم را به نارضایتی از دولت گره بزنند، این هم از اتفاقات بسیار عجیب است. در زمانی که دولت نجیبانه با سکوت فقط به‌دنبال مشارکت حداکثری است، این‌گونه بیانات نوعی نیش زدن به جامعه است. اگر مردم به آینده امید داشته باشند و توانایی انجام آن را در نامزدها ببینند، برای تغییر وضعیت موجود اتفاقا مشارکت بیشتری هم خواهند داشت.

جزئیات نامه رئیس‌جمهور به شورای نگهبان

سخنگوی دولت درباره جزئیات نامه رئیس‌جمهور به شورای نگهبان درباره ردصلاحیت نامزدها و آیا اینکه پاسخی در این زمینه اعلام شد، اظهار کرد: رئیس‌جمهور در این مورد هم با نگرانی از تحقق ضرورت مشارکت حداکثری و با دیدی مشفقانه،‌ مطالبی را متذکر شدند. وی افزود: بنابراین رئیس‌جمهور به وظیفه قانونی خود عمل کرده و محتوای نامه هم درباره الزامات مشارکت بوده است. همچنین فصل‌الخطاب همه ما، بیانات رهبری است.