احتمال بررسی همزمان لایحه بودجه در مجلس و شورای نگهبان

خبر دیگر از مجلس اینکه سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، با بیان اینکه بررسی بودجه سال آینده در دستور این هفته مجلس قرار خواهد گرفت از احتمال بررسی همزمان بخش‌های بودجه در مجلس و شورای نگهبان خبر داد. رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به آخرین خبر‌ها و پیام‌هایی که از دولت به مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰ ارسال شده است، گفت: اصلاحات جزئی در بودجه ۱۴۰۰ صورت گرفته است و منتظر ارسال آن از سوی دولت به مجلس هستیم و این هفته در روز‌های یکشنبه یا دوشنبه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. او درباره روند بررسی بودجه گفت: در صورتی که بودجه اصلاحی از سوی دولت ارسال شود اگر در برخی موضوعات آن نیاز به اصلاحاتی باشد در کمیسیون تلفیق اصلاحات انجام و سپس به صحن علنی ارجاع خواهد شد و موافقان و مخالفان نظرات خود را بیان می‌کنند و در نهایت رای‌گیری انجام می‌شود. زارع تصریح کرد: اگر هم بودجه چنددوازدهم از سوی دولت ارسال شود مستقیم به صحن علنی خواهد رفت.

سوال از وزیر ارتباطات برای نقد «دل بستن به روسیه»

درخبری دیگر حسن شجاعی نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: سوال از محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات تا چند روز آینده تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌شود. به گزارش عصرایران، شجاعی افزود: در روزی که پیام مقام معظم رهبری به روسیه ارسال شده پذیرفتنی نیست که فردی این چنین موضع‌گیری نادرستی کند، ما به این موضوع واکنش نشان خواهیم داد. آذری‌جهرمی ۲۰ بهمن امسال در آیین آغاز بهره‌برداری از اینترنت و شبکه ملی اطلاعات ۱۵۵ روستای زنجان، گفته بود: امام خمینی(ره) علاوه بر اینکه نگاهشان بر این بود که تکیه ما نباید به کاخ سفید باشد، علاوه برآن تاکید داشتند که نباید بر کرملین هم تکیه کرد؛ نگاه امام راحل این بود که تکیه ما باید به مردم باشد.

درخواست نمایندگان برای بررسی مجدد شفافیت آرا

همچنین دیروز علیرضا سلیمی عضو هیات‌ رئیسه مجلس از درخواست ۶۵ نماینده مجلس برای بررسی مجدد طرح شفافیت آرای نمایندگان در صحن مجلس خبر داد.