ازسوی دیگر سیما سادات‌لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اکثر استان‌های کشور در محدوده رعایت مناسب پروتکل‌های بهداشتی قرار دارند و فقط میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهار استان سیستان و بلوچستان، خوزستان، کردستان و مازندران در محدوده ۷۲ تا ۷۵درصد قرار دارد. لاری بابیان افزایش ۷درصدی سفرهای بین استانی از احتمال تعمیم محدودیت‌های وضعیت قرمز و نارنجی به مناطقی که در وضعیت زرد قرار دارند، خبر داد.

 آغاز واکسیناسیون در دهه فجر

ازسوی دیگر روز گذشته علی ربیعی، سخنگوی دولت با ابراز امیدواری از اینکه در اواخر بهار یا تابستان مردم از واکسن کرونا تولید داخل استفاده کنند، گفت: با نهایی شدن قرارداد تامین واکسن، واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در دهه فجر آغاز خواهد شد. در همین حال آن‌طور که محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرده است تا چند هفته آینده، فاز دوم تست انسانی واکسن کووایران برکت آغاز می‌شود. همچنین مصطفی قانعی، دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: ۱۱ شرکت در کشور مشغول فعالیت برای تولید واکسن کرونا هستند. وزارت بهداشت از هر واکسنی که به فاز سه برسد، ۱۵ میلیون دز پیش‌خرید می‌کند، درمورد خرید خارجی نیز احتمالا اولین محموله خرید از سبد کوواکس است.

 ثبت واکسن روسی کرونا در ایران

در خبری دیگر محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از ثبت واکسن روسی کرونا با نام «اسپوتنیک وی» در ایران خبر داد. به گزارش «ایرنا» وی در جریان سفر به مسکو گفت: واکسن روسی اسپوتنیک روز دوشنبه در ایران ثبت و ازسوی مقامات بهداشتی ایران تایید شد و امیدواریم به‌زودی بتوانیم این واکسن را هم خریداری کنیم و هم از طریق موسسات مربوطه ایران و روسیه، تولید مشترک آن را داشته باشیم.

 فوت ۷۹ بیمارکرونایی دیگر

همچنین براساس آخرین وضعیت بیماری کرونا درکشور، طی شبانه‌روز گذشته ۷۹ بیمار دیگر، قربانی کرونا شدند. درهمین حال براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۰ نفر از آنها بستری شدند.