همچنین دیروز محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به انتقاداتی که به بودجه ۱۴۰۰ وارد می‌شود گفت: سازمان برنامه و بودجه ۱۰ ماه است روی این بودجه کار می‌کند، وقتی شرایط تحریمی است و فشارهایی را دنیا بر ما وارد می‌کند؛ فشارهایی هم بر بودجه وارد می‌شود. آنچه که کارشناسان تهیه کردند این بودجه است. او ادامه داد: آنچه فکر کردیم برای اداره کشور مناسب است را ارائه کردیم. این اولین بودجه دولت نیست. هشتمین بودجه دولت است که شش ماه از آن را هم خودش باید اجرا کند. اما از هر طرح و پیشنهادی چه از بیرون مجلس و چه از داخل مجلس که بتواند کمک کند، استقبال می‌کنیم؛ چراکه ما فکر نمی‌کنیم همه ایده‌های خوب فقط در دولت است.

کنایه واعظی به قالیباف

واعظی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات قالیباف مبنی‌بر اینکه ما کمبود بودجه نداریم بلکه مشکل مدیریت داریم، تصریح کرد: من فکر می‌کنم این کار درستی نیست که از هر فرصتی علیه یکدیگر استفاده کنیم، مخصوصا کسانی که قبلا خودشان مدیر بودند و ما عملکردشان را هم می‌دانیم. مگر وقتی آقای قالیباف از شهرداری تهران رفتند کم بدهکار بود؟ مردم که این موارد را فراموش نکرده‌اند. اینکه ما بخواهیم برای انتخابات آینده صحبت کنیم و به دولت حمله کنیم، کار درستی نیست. واعظی گفت: اینکه ما بگوئیم الان تحریم و کرونا نیست و فقط ضعف مدیریت است، کم لطفی نسبت به دولت است.

لوایح چهارگانه را سیاسی نکنیم

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در ادامه پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره لوایح مربوط به FATF گفت: باید اجازه دهیم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون سیاسی شدن و فشار اجتماعی در یک محیط آرام دو لایحه باقی مانده از لوایح چهار گانه را بررسی کنند. واعظی درباره پیوستن ایران به FATF گفت: FATF یک بحث است؛ از چهار لایحه‌ای که در دولت تصویب شده و مجلس هم تصویب کرده، دو لایحه هیچ مشکلی ندارد، دو تا‌ی دیگر در مجمع تشخیص در حال بررسی است که یک بحث دیگر است. لایحه‌ای که خودمان تنظیم کردیم نباید اینقدر سیاسی شود. نباید مسائل سیاسی را وارد مسائل اقتصادی کنیم.

توضیح جهانگیری درباره انتصاب مدیران اهل سنت

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری در دیدار با اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس با بیان اینکه توجه و رسیدگی به مسائل و مطالبات جامعه اهل سنت ضروری است، تا‌کید کرد: دولت هیچ محدودیتی برای انتصاب مدیران از جامعه اهل سنت ندارد. او با تا‌کید بر ضرورت توجه و رسیدگی به مسائل و مطالبات جامعه اهل سنت گفت: تمام مردم ایران اعم از مذاهب و اقوام مختلف باید از حق و حقوق یکسان و متناسب با جایگاه و شایستگی‌های خود برخوردار باشند.

جهانگیری همچنین با تا‌کید بر ضرورت ساماندهی کولبری تصریح کرد: مشاهده کولبران بسیار دردآور و نگران‌کننده است و باید به دنبال راهکارهایی باشیم که با ساماندهی فعالیت‌های تجارت مرزی، هم کولبری ساماندهی و هم معیشت و زندگی مردمی که از این راه امرار معاش می‌کنند، تا‌مین شود.