مخالفت با حذف معیارهای مدیر و مدبر بودن

نمایندگان مجلس همچنین با پیشنهاد مهرداد گودرزوند مبنی‌بر حذف ماده ۴ این طرح را که به تعیین معیارهای مدیر و مدبر بودن باز می‌گشت، بررسی کرده و با آن مخالفت کردند. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نیز درباره این پیشنهاد تا‌کید کرد: ورود مجلس شورای اسلامی به تعیین معیارهای مدیر و مدبر بودن برای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند برای شورای نگهبان محدودیت ایجاد کند. او افزود: تا‌کید ما این است که هم تعریف معیارهای رجل سیاسی و رجل مذهبی و مدیر و مدبر بودن و هم تطبیق آن براساس سیاست‌های کلان انتخابات به عهده شورای نگهبان است و مجلس شورای اسلامی با این معیارها می‌تواند برای شورای نگهبان محدودیت ایجاد کند.

حضور سردار قاآنی در جلسه غیرعلنی مجلس

خبر دیگر از جلسه دیروز مجلس اینکه نمایندگان ساعاتی از این جلسه را به‌صورت غیرعلنی برگزار کردند و سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه نیز در این جلسه حضور داشت. احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه فرمانده نیروی قدس سپاه گزارشی از آخرین تحولات منطقه به نمایندگان ارائه داد، گفت: سردار قاآنی گفت که با توجه به اقدامات در دستورکار نیروهای مقاومت، زوال نیروهای آمریکا در منطقه قریب الوقوع است.

گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درباره بودجه ۱۴۰۰

همچنین در جلسه علنی دیروز گزارش کمیسیون اصل ۹۰ درخصوص طرز کار دولت در ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ قرائت شد که در آن پیشنهاد اصلاح لایحه و بازگرداندن آن به دولت داده شده است. در نتیجه‌گیری این گزارش آمده است که به‌رغم گذشت حدود سه سال از اعمال محدودیت بر صادرات نفت کشور، لایحه بودجه همچنان بدون اجرای اصلاحات اساسی و با تشدید کسری بودجه به مجلس تقدیم شده است. با توجه به پیامدهای تورمی لایحه بودجه تقدیم شده، پیشنهاد می‌شود کلیات لایحه رد شده و جهت اصلاح به دولت بازگردانده شود. همچنین به دلیل تغییر در سقف منابع و مصارف بودجه، به دولت پیشنهاد می‌شود که این اصلاحات را طی یک جدول منابع و مصارف یا به‌صورت اصلاح کلی‌تر انجام داده و این بخش را برای مجلس شورای اسلامی ارسال کند زیرا اگر بودجه واقعی تنظیم نشود، تبعات ناگواری برای معیشت مردم به همراه دارد. کلیات لایحه در صورت عدم انجام اصلاحات مورد نظر قابلیت اجرایی شدن ندارد.