از مهم‌ترین دستاوردهای این مذاکرات امضای تفاهم‌نامه ایجاد مناطق امن در سوریه است که در دور چهارم مذاکرات آستانه به‌دست آمد. در چارچوب مذاکرات در فرمت آستانه، روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در تهران، سوچی و آنکارا با یکدیگر دیدار کردند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه به‌تازگی با تاکید بر همکاری کشورش با ایران و ترکیه برای حل مسائل سوریه گفت: ادامه فعالیت گروه آستانه را ضروری می‌دانیم. وزارت امورخارجه روسیه در ادامه بیانیه خود گفته است: کنفرانس بین‌المللی بازگشت پناهندگان سوری که روزهای ۱۱ و ۱۲ ماه نوامبر (۲۱ و ۲۲ آبان ماه) در دمشق برگزار شد و در آن بیش از ۲۰ کشور از جمله روسیه، ایران، چین و لبنان و برخی سازمان‌های بین‌المللی شرکت کردند، نقش قابل‌توجهی در حل مسائل انسانی سوریه داشت. همکاری روسیه با اوپک‌پلاس برای تثبیت بهای نفت در بازارهای جهانی، همکاری با کشورهای مختلف در امر مقابله با شیوع همه‌گیری ویروس‌کرونا و کمک به بازگشت بیش از ۳۰۰ هزار تبعه روس به کشور خود که از آغاز شیوع‌کرونا در کشورهای مختلف به‌دلیل توقف پروازها در وضعیت دشوار گرفتار شده بودند از دیگر نتایج سیاست خارجی روسیه در سالی که گذشت عنوان شده است.

برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در مسکو در روز ۱۰ نوامبر (۲۰‌آبان‌ماه) و برگزاری ۷۰ برنامه و نشست در چارچوب ریاست روسیه بر این سازمان از دیگر نتایج سیاست خارجی روسیه اعلام شده است. در ادامه بیانیه وزارت‌خارجه روسیه گفته شده است که در روابط روسیه با مجموعه کشورهای غرب تغییری رخ نداده است و در سیاست‌های ناتو و اتحادیه‌اروپا و برخی اعضای آن رویکرد مناقشه‌جویانه بر رفتار سازنده غلبه یافته است. در بیانیه آمده است: اما با این وجود گفت‌وگوهای بین روسیه و اروپا در سال گذشته ادامه یافت و در ماه فوریه گذشته دیدار وزیران خارجه و دفاع روسیه و ایتالیا در فرمت ۲+۲ برگزار شد.