وی در پاسخ به سوالی درباره جنبه‌های روابط بین‌الملل در منطقه خاورمیانه گفت که تردید دارد بتوان ایران را در مرزهایش منزوی کرد.  لاوروف در ادامه‌ خواستار افزایش گفت‌وگو میان قدرت‌های منطقه‌ای شامل ایران، عربستان سعودی، قطر و دیگر کشورها شد به‌گونه‌ای‌که منافع  تمام این کشورها تامین شود. وزیرخارجه روسیه در پاسخ به سوالی درباره همکاری کشورش با ایران و ترکیه برای حل بحران سوریه، اظهار کرد: «اهداف مسکو لزوما با اهداف تهران و آنکارا مطابقت ندارد. با این حال این سه کشور برای مقابله با تروریسم با یکدیگر متحد هستند.» وی تصریح کرد: «اهداف ما در سوریه به‌طور کامل و صددرصد منطبق با یکدیگر نیست، اما ما برای جنگ با تروریسم و حفظ تمامیت ارضی سوریه و کمک به مردم این کشور برای فراهم کردن شرایط گفت‌وگوهای سیاسی درون‌سوریه‌ای به‌گونه‌ای‌که سوری‌ها بتوانند خودشان برای سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند، متحد هستیم. از نظر من مذاکرات آستانه برای همکاری بسیار مفید است.» رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در بخش دیگری از این کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و رژیم صهیونیستی گفت که مسکو آماده میانجیگری برای بهبود روابط تهران و تل‌آویو است. لاوروف در این باره گفت: «ما سال‌ها است در حال‌ تلاش برای ارتقای فهم یک سیستم امنیتی در منطقه خلیج‌فارس هستیم. ما خواهان ایجاد چنین همکاری‌ای هستیم. اگر هر دو طرف (ایران و رژیم صهیونیستی) روسیه را مکانی مناسب برای ملاقات با یکدیگر بدانند ما از این مساله خرسند خواهیم شد.»

از صحبت با نتانیاهو درباره ایران لذت می‌بریم

از دیگر سو نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که از صحبت‌های ضدایرانی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی لذت می‌برد. به گزارش «ایسنا» نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از دیدار خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار عکسی در توییتر شخصی خود نوشت: «ما همیشه از دیدار با نخست‌وزیر نتانیاهو برای صحبت درباره ادامه جنگ با گرایشات ضداسرائیلی در سازمان ملل و خطر ایران و تروریسم وابسته به آن، نه‌تنها در خاورمیانه بلکه در کل جهان، لذت می‌بریم.»

درخواست آمریکا از آژانس

در عین حال وزارت‌خارجه آمریکا از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا ادعای نتانیاهو درباره وجود یک سایت هسته‌ای در جنوب غربی تهران را مورد تحقیق و بررسی قرار دهد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، یک مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا از مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست کرد ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره وجود یک سایت هسته‌ای در جنوب غربی تهران را مورد تحقیق و بررسی قرار دهد. وزارت‌خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد کاملا ضروری است که آژانس به‌طور کامل از اقتدار خود استفاده کند تا به جامعه بین‌المللی این اطمینان را بدهد که هیچ مواد، سایت یا فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده از سوی ایران وجود نداشته باشد.