به گزارش «ایرنا» علی ربیعی با تاکید بر اینکه دولت هم معتقد به خنثی‌سازی تحریم است، ادامه داد: بدون تردید قوی ساختن اقتصاد و مقاوم‌سازی آن با نگاه به ظرفیت‌های قابل توجه در داخل و افزایش قدرت ملی، دشمن را از تهاجم، تحریم و امثال اینها مایوس می‌سازد. اتفاقا شکستن تحریم با قدرت داخلی شکستن و به عقب راندن عزتمندانه تحریم است. در غیر این صورت ما عبور از تحریم ملتمسانه خواهیم داشت. وی افزود: معتقدم نشانه شناسی تحریف را باید این روزها بررسی کرد. باید مشخص شود چه کسانی امروز با «صدها زبان و صدها وسیله» اوضاع را بد جلوه می‌دهند؟ چه کسانی نقاط قوت را انکار می‌کنند؟ و چه کسانی امید را به مثابه بنزین حرکت جامعه و جوانان نادیده می‌گیرند؟

سند ۲۰۳۰ جایگاهی در برنامه‌های آموزش و پرورش ندارد

ربیعی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: اساسا سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در برنامه‌ها و اقدامات وزارت آموزش و پرورش ندارد و با وجود سند بنیادین آموزش و پرورش، همه برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش بر مبنای سند بنیادین انجام می‌شود.

گزارش سقوط هواپیمای اوکراین

سخنگوی دولت درباره اظهارات وزیر خارجه کانادا که خطای انسانی نمی‌تواند دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی باشد، گفت: دولت معتقد است که [تحقیق در مورد]علل سانحه طبق قوانین و مقررات داخلی خود و وفق تعهدات بین‌المللی و با پرهیز از هر گونه سیاسی‌کاری و در فضایی کاملا حرفه‌ای انجام شود.  وی ادامه داد: کمیته تعیین شده در دولت با اهتمام زیاد همه جوانب را بررسی کرده و با همه کارشناسان و مطلعان مصاحبه و گزارشی هم تهیه شده است که مقامات وزارت راه و شهرسازی این نتایج را به اطلاع طرف‌های ذی‌ربط می‌رسانند.