به گزارش «ایسنا» در بخشی از پیام سردار باقری آمده است: «بار دیگر تروریست‌های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی، پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.» وی ادامه داده است: «شهید دکتر محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر بابرکت خود منشأ خدمات فراوانی شده و توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند. ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری‌زاده‌ها آغاز کرده‌اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروه‌های تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.»

سردار باقری افزوده است: «اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاران ایشان و خانواده گرانقدر آن شهید؛ اطمینان می‌دهم تا تعقیب و مجازات عاملان ترور شهید محسن فخری‌زاده از پای نخواهیم نشست.»

شب دراز است و قلندر بیدار!

همزمان سردار حسین دهقان، مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی و وزیر پیشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی با تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند کشورمان تصریح کرد: «همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان‌شان می‌کنیم!» به گزارش «ایسنا» در متن پیام سردار حسین دهقان آمده است: «صهیونیست‌ها در واپسین روزهای عمر سیاسی متحد قماربازشان در پی تشدید و افزایش فشار بر ایران برای ایجاد یک جنگ تمام‌عیار هستند. شب دراز است و قلندر بیدار! همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان‌شان می‌کنیم!»

نشانه‌های جدی از نقش اسرائیل

همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد که نشانه‌های جدی از نقش اسرائیل در ترور دانشمند برجسته کشورمان دیده می‌شود. به گزارش «ایسنا»، وزیر خارجه کشورمان جمعه‌شب در توییتی با اشاره به ترور دانشمند کشورمان در دماوند گفت: «تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایران را ترور ‌کردند. این بزدلی - که نشانه‌های جدی از نقش اسرائیل در آن دیده می‌شود - نشانگر جنگ‌طلبی از سر استیصال مرتکبان این اقدام است. ایران جامعه بین‌المللی - خصوصا اتحادیه اروپا - را به پایان دادن استانداردهای دوگانه شرم‌آور خود و محکوم کردن این عمل تروریستی دولتی فرامی‌خواند.»