ثبت بیشترین آمار بستری کرونا در فارس

همچنین خبرگزاری فارس در گزارشی به نقل از جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت کرونای این استان نوشت: تعداد تست‌های مثبت کرونا در این استان طی هفته‌های اخیر به بالای ۵۰ درصد نزدیک شده و عامل بیماری‌زا، قدرت بیشتری در آلوده کردن افراد پیدا کرده است.

علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رسیدن تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس به ۱۷۳۲ نفر خبر داد و با بیان اینکه شمار بیماران با وضعیت وخیم بستری در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های فارس نیز به ۲۶۸ نفر رسیده است، از این موضوع به شدت ابراز نگرانی کرد. او گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به روز سه‌شنبه، ۴۲۳ بیمار مشکوک و دارای علامت ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که بیشترین میزان پذیرش بیمار در دوران کرونا بوده است.

محدودیت‌های کرونایی یک ماهه در خوزستان

خبر دیگر آنکه رضا نجاتی، سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان در گفت‌وگو با «ایلنا» از اعمال محدودیت‌های کرونایی در ۱۰ شهر خوزستان خبر داد و گفت: این محدودیت‌ها از امروز (چهارشنبه) در سه شهر اهواز، مسجد سلیمان و کارون به مدت یک ماه و در شهرهای بهبهان، امیدیه، دزفول، شوشتر، رامهرمز، باوی و آبادان به مدت یک هفته اعمال می‌شوند.

احتمال توزیع واکسن کرونا تا‌ پایان ماه نوامبر

در خبری دیگر، آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا به شبکه سی‌ان‌ان گفت: این احتمال وجود دارد که دوزهایی از واکسن ویروس کرونا تا‌ پایان ماه نوامبر (ماه جاری میلادی) یا ماه دسامبر در دسترس قرار گیرد. روز دوشنبه شرکت داروسازی فایزر (Pfizer) اعلام کرد که براساس اطلاعات اولیه، واکسن ویروس کرونا تولیدی این شرکت بیش از ۹۰ درصد با تا‌ثیرگذاری مثبت همراه بوده است.

توقف آزمایش واکسن چینی در برزیل

همچنین تا‌بناک به نقل از بلومبرگ گزارش داد که آزمایش بالینی واکسن بالقوه کرونای چین به نام «کروناوک» در برزیل متوقف شده است. دلیل این امر یک مورد گزارش وجود عوارض جانبی شدید ناشی از تزریق واکسن بوده است. البته سازمان بهداشت برزیل هیچ توضیح دیگری در این باره ارائه نکرده است.

چین به کشورهای عضو شانگهای واکسن کرونا می‌دهد

با این حال دیروز شی جین پینگ رئیس‌جمهوری چین در بیستمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به‌صورت ویدئو کنفرانس و به میزبانی روسیه برگزار شد، گفت: چین واکسن کرونا را در اختیار کشورهای عضو سازمان شانگهای قرار می‌دهد. او تصریح کرد: چین مایل است فعالانه نیاز کشورهای دیگر به واکسن را در نظر بگیرد و این واکسن را در اختیار آنها قرار دهد.