وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: به هم استانی‌های اعلام می‌کنم استان خوزستان بعد از خروج هفته پیش از وضعیت قرمز کرونا، امروز از وضعیت هشدار نیز خارج شد.

وی افزود: همان‌گونه که پیش از این و مکرراً توسط بنده در مجموعه بهداشت و درمان اعلام شد وضعیت کرونا در استان تابع رفتار جمعی است و اگر اکنون وضعیت استان رو به بهبودی می‌رود ناشی از همیاری مردم با مدافعان خستگی‌ناپذیر سلامت در رعایت آداب بهداشتی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه گفت: حال که بعد از چند ماه قامت افراشته خوزستان از گزند کرونا در مصونیت نسبی قرار گرفته است، یادی می‌کنیم از عزیزانی که دیگر بین ما نیستند و زانوی تعظیم خم می‌کنیم در برابر مدافعان سلامت که برای تکرار روزهای امن گذشته، ایستادند و جانشان را برای نجات مردمشان در معرض خطر قرار دادند.

وی عنوان کرد: روزهای سختی که سپری شد کم از روزهای گلوله باران خوزستان نداشت، روزهایی که مادرانی صبور با دعای خود فرزندانی ایثارگر را با لباس سفید خدمت راهی مراکز درمانی می‌کردند تا با دشمنی بجنگند که برای ما ناشناخته بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: همه ما نیک می‌دانیم چه روزهایی گذشت، تا اکنون بیمارستان‌های خوزستان در حال خالی شدن از کرونا باشند، همه ما می‌دانیم چه نفس‌ها در سینه‌ها تنگ شد تا اکنون با خیال راحت‌تری نفس بکشیم.

وی در پایان تأکید کرد: یادمان نرود وضعیت فعلی می‌تواند شکننده باشد و اندکی بی‌توجهی می‌تواند ما را دوباره به شرایط گذشته بازگرداند. پس هنوز هم برای حفظ سلامت خود و اطرافیانمان مسئولیت بپذیریم و کوشا باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.