رصد متخلفان کرونا با چشم ماموران

همچنین به گزارش «ایسنا» سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در اتوبوس‌ها به افراد فاقد ماسک تذکر داده می‌شود و ابلاغ کردیم که ماموران به‌صورت رندومی اتوبوس‌ها را نگه داشته و تذکر بدهند. وی درباره اینکه سرانجام جریمه عابران پیاده به کجا رسید نیز گفت: در مورد عابران پیاده فعلا فقط بحث تذکر مطرح است و گشتی‌های ما بیشتر به این افراد تذکر می‌دهند و اعمال قانون و جریمه‌ای مطرح نیست. البته همان‌طور که قبلا گفتیم افراد داخل خودرو حتما باید ماسک بزنند و تنها خودروهای تک سرنشین به‌دلیل عدم‌استفاده راننده از ماسک جریمه نخواهند شد، در غیر این صورت به ازای راننده فاقد ماسک ۱۰۰ هزار تومان و به ازای هر مسافری یا سرنشینی که ماسک نداشته باشد، ۲۰ هزار تومان جریمه صادر خواهد شد. وی درباره ساعات فعالیت گشت‌های نظارتی و تیم‌های پلیس نیز گفت: استفاده از ماسک برای تمام ساعات شبانه‌روز است و حضور پلیس و برخورد با تخلفات و جریمه‌ها نیز به شکل شبانه‌روزی انجام خواهد شد. فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد اینکه آیا خودروی افراد فاقد ماسک با دوربین هم جریمه می‌شود یا خیر، گفت: بحث دوربین‌ها منتفی است و ماموران ما با چشم این موضوع را رصد می‌کنند.

هشدار در مورد افزایش عروسی‌ها در مازندران

همچنین به گزارش «ایرنا»، فرماندار بابل گفت: افزایش برپایی مراسم عروسی در روستا‌های بابل با جمعیت زیاد در روزهای اخیر بسیار نگران‌کننده است و تلفات موج سوم کرونا را هولناک می‌کند. قربانعلی ولی‌زاده بورا افزود: در یک هفته گذشته شاهد افزایش برپایی مراسم عروسی با جمعیت زیاد در روستا‌های بابل هستیم که این امر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. وی گفت: بعد از ۹ ماه هشدار کارشناسان درخصوص خطرات ویروس کرونا و خستگی کادر درمان، افراد زیادی برای شرکت در مراسم عروسی دور هم جمع می‌شوند و به هشدارها بی‌توجه هستند.  فرماندار بابل افزود: همه مردم باید بدانند که حفظ جان خودشان و عزیزانشان از همه چیز مهم‌تر است و با شرکت در این گونه مراسم به استقبال بیماری بی‌رحم کووید-۱۹ نروند.

عروسی‌ها قتلگاه است

همزمان ایرج حریرچی، معاون‌کل وزارت بهداشت در یک برنامه تلویزیونی گفت: عروسی‌ها قتلگاه است و هیچ مفهومی ندارد مراسم عزاداری برای فوت‌شدگان برگزار کنیم. آواز و صدای بلند، تا ۵۰ برابر احتمال انتقال ویروس را افزایش می‌دهد.