رئیس‌جمهوری در عین حال تاکید کرد که رونق، پویایی و فسادزدایی جدی از اقتصاد کشور و ایجاد فرصت برابر برای آحاد مردم از طریق تداوم عرضه سهام بنگاه‌های بزرگ و متوسط باید با یک طرح دقیق انجام گیرد که دولت چنین طرحی را تهیه کرده و با دقت و جدیت در حال اجرای آن است. روحانی از مصادیق عینی این برنامه را عرضه سهام شرکت‌های بزرگ پتروشیمی، پالایشی، فلزی، بانکی، بیمه‌ ای، خودرویی و زیرمجموعه‌های آنها برشمرد که از طریق عرضه مستقیم و صندوق‌‌های مالی قابل معامله (ای تی اف) و سایر روش‌ها تحقق پیدا کرده و این روند ادامه دارد.

همچنین در این جلسه «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی در گزارشی به تشریح توافقات خود با مسوولان عراق پرداخت و از تلاش‌های گسترده‌تر برای استفاده از منابع ارزی در سایر کشورها و گشایش‌های مفیدی که در این خصوص صورت گرفته، خبر داد. روحانی نیز با تاکید بر لزوم پیگیری جدی برای دسترسی و استفاده از منابع ارزی مسدود شده ایران در خارج از کشور گفت: هر چند تحریم‌های آمریکا شرایط سختی برای تعاملات اقتصادی کشور ایجاد کرده است، اما با تلاش‌های انجام شده، استفاده از این منابع در حال افزایش است و تخصیص منابع به مصارف کالاهای اساسی و نیازهای تولیدی کشور استمرار خواهد یافت.

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از اظهارات خود، با بیان اینکه توسعه اقتصادی همه کشورها به‌صورت ملموس با دیپلماسی اقتصادی گره خورده است، تصریح کرد: باید در این مقطع با تقویت اولویت‌های ارتباطی خود با چین، کشورهای منطقه اوراسیا و همسایگان، در حوزه‌های مختلف از انرژی تا فناوری، برای توسعه روابط اقتصادی برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام دهیم.