ربیعی با بیان اینکه سنت بدی ایجاد شده است که قبل از رسیدن چنین نامه‌هایی موضوع رسانه‌ای می‌شود، گفت: این کار قطعا با حسن نیت است اما بیان چنین موضوعی وقتی نامه نرسیده و پاسخش را نگرفته‌اند، درست نیست. او افزود: سازمان برنامه و بودجه از دوسال پیش اصلاح ساختار بودجه را در ۱۰ محور چه منابع و چه مصارف مطرح کرده است. امروز هم در فرآیند تدوین بودجه ۱۴۰۰ موارد مهمی مثل اجرای بودجه عملیاتی و کاهش بودجه نفتی پیش‌بینی شده است.

سخنگوی دولت همچنین در مورد افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو، بخشی از آن را ناشی از تصمیم مردم برای حفظ سرمایه و بخش دیگر را ناشی از قیمت ارز دانست و گفت: با ابزارهای مالیاتی و سایر ابزارها فاصله‌ها را برای سودجویی از طریق خرید و فروش خودرو کاهش می‌دهیم و افزایش ورود خودرو به بازار را در ماه‌های آتی خواهیم داشت.

او همچنین گفت: وزیر صمت برای تولید و عرضه ۱۲۵۰ هزار خودرو تا سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی کردند. ایمیدرو اقداماتی را صورت خواهد داد که به بازار فشار نیاید. بحث واقعی سازی قیمت هم دنبال شده است.

وضعیت دختر روحانی در دانشگاه شهید بهشتی

سخنگوی دولت در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درباره حضور دختر رئیس‌جمهور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ایشان طرح نیروی انسانی را براساس تعهدات خود می‌گذراند و اگر بخواهند به هیات علمی تبدیل وضعیت شوند باید مثل همگان در فراخوان شرکت کنند و این فراخوان در منظر دید همگان خواهد بود.