یکی از پربازدیدترین توییت‌ها در این زمینه، توییت امام جمعه لواسان بود. او در حساب کاربری خود در توییتر خبر داد که به هر نماینده مجلس یک خودروی دنا به قیمت کارخانه داده‌اند و قرار است پول آن ماهانه از حساب نمایندگان کسر شود. حجت‌الاسلام سید سعید لواسانی در این توییت نوشت: «یکی از نمایندگان محترم توضیح دادند که قیمت دنا پلاس تحویلی به نمایندگان ۳۰۲ میلیون است که ۳ ساله از حقوق آنان کم می‌شود یعنی حدودا ماهی ۸ میلیون و سیصد هزار تومان. نمایندگان ماهانه چقدر می‌گیرند؟» او البته در توییت دیگری نیز نوشت: «واقعا غیرقابل پذیرش است، آیا معنایش تضمین تخلفات خودروسازان و چراغ سبز برای سرکیسه کردن مردم نیست؟ شفافیت و پاسخگویی چه شد؟»

پیش از این و در تیرماه امسال، آنچه باب حواشی را در مجلس یازدهم باز کرد، اولین واریزی به حساب نمایندگان مجلس یازدهم بود؛ ۱۶ تیر، حسین جلالی، نماینده رفسنجان و انار در گفت‌و‌گویی کوتاه با همشهری آنلاین از واریز اولین حقوق نمایندگی به مبلغ ۱۱ میلیون تومان خبر داده بود و گفته بود: این مبلغ به علاوه ۲۰۰ میلیون تومان بابت مسکن و ۲۰ میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به حساب ما واریز شده جمعا ۲۳۱ میلیون تومان برای نمایندگان واریز شده است. هرچند اعضای هیات رئیسه مجلس ازجمله امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نایب‌رئیس پارلمان درباره این مبالغ توضیح داد و گفت که ۲۰۰ میلیون تومان بابت ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به نمایندگان داده می‌شود، اما این پاسخ حتی برای برخی نمایندگان هم قانع‌کننده نبود.

این توضیحات این بار درباره ماجرای خودروی دناپلاس هم تکرار شد، البته توضیحاتی که حاوی برخی انتقادات به اقدام مجلس نیز بود. حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس دیروز در گفت‌و‌گویی با «ایسنا» گفت که بهتر بود به جای خودروی دنا پلاس اتومات که به برخی نمایندگان متقاضی تحویل شده، خودروی معمولی‌تری به آنها داده می‌شد و مالکیت آن نیز در اختیار مجلس بود و روزی که فرد دیگر نماینده نیست آن را تحویل می‌داد.

او در عین حال با بیان اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری جایگاه نماینده را مطابق با جایگاه وزیر می‌داند، گفت: طبیعتا نماینده برای انجام امورات و وظیفه نمایندگی‌اش نیاز به خودرو دارد کما اینکه هر کدام از وزرا هم خودرویی را از طرف وزارتخانه در اختیار می‌گیرند و استفاده می‌کنند و تعداد، مدل، نوع و هزینه‌ای که برای خودرو و رانندگان یا کسانی که در کنار وزیر هستند صورت می‌گیرد، قابل‌توجه است. همچنان که در دفاتر و ستاد وزیر نیز حداقل ۳۰ نفر از رئیس حوزه دفتر تا دبیرخانه شاغل هستند. حاجی‌دلیگانی همچنین گفت: نماینده هم برای انجام اموراتش حداقل‌هایی را نیاز دارد و مجلس شورای اسلامی هم باید راهکارهایی داشته باشد.

با این حال اگرچه خبر تحویل خودروی دنا پلاس اتومات توسط مجلس به نمایندگان بر بار حاشیه‌های مجلس افزود، اما ظاهرا نمایندگان سه گزینه برای خودرو پیش رو داشتند. بنا بر آنچه روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و نماینده تهران در مجلس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «در ابتدای شروع مجلس فرمی برای خودرو به نمایندگان داده شد تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند که سه گزینه داشت.»

 گزینه اول، استفاده از خودروی مجلس با راننده بود که در این صورت، هزینه‌ها حسب میزان کاربرد و طبق تعرفه (ساعتی ٣٠ هزار و روزانه ۵٠٠ هزار تومان) از دریافتی ماهانه نماینده کسر می‌شود. گزینه دوم  تحویل امانی خودروی صفر (پارس) به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی است که در این صورت پرداخت مبلغ مربوط به حمل‌و‌نقل (حدود ۵ میلیون)، از هزینه‌های دفتری ماهانه حذف می‌شود.

فروش اقساطی یک خودروی صفر به نماینده (دنا یا پارس) که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود نیز به‌عنوان گزینه سوم پیش روی نمایندگان بوده است.