وعده اصلاح جلدجنجالی کتاب درسی

ازسوی دیگر حسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره حذف دختران از جلد کتاب ریاضی سوم دبستان گفت: دانش‌آموزانی که ریاضی سوم را می‌خوانند، علوم پایه سوم را هم می‌خوانند. روی جلد علوم تجربی همه دختر هستند چرا مدافعان مردان نگفته‌اند روی این جلد تصویر پسران نیست؟ اگر موضع منفی درباره دختران وجود داشته باشد باید همه کتب را دربرگیرد در حالی که این‌گونه نیست.

به گزارش «ایسنا» ملکی با بیان اینکه چنین رویدادی رویداد خوبی نبود و مذموم است و نباید صورت می‌گرفت، گفت: اما حالا که چنین اتفاقی افتاده باید این تصویر را در کنار دیگر کتاب‌ها قرار دهند و مجموعه کتب را مشاهده کنند. البته معتقدم نباید تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی برداشته می‌شد. خوب است که منتقدان کل‌نگر باشند. وی افزود: اصل کار را نمی‌پسندیم و از اینکه این کار باعث تاثر بخشی از جامعه ما شده، متاثرم و امیدوارم با اصلاح این تصویر در سال آینده از شرمندگی این قشر عزیز بیرون بیاییم، اما در مجموع نه موضع فکری ما این‌گونه است و نه آن را تایید می‌کنیم.

واکنش شورا به حذف تصویر دختران از کتب درسی

درهمین حال ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر تهران از حذف تصویر دختران در کتب درسی گلایه کرد و خواهان تشکیل کارگروهی در دولت برای بررسی این اتفاق شد. به گزارش «ایسنا» وی افزود: متاسفانه این رخداد غیر قابل پذیرش که رسانه‌ای شدن آن همزمان با تولد ۵۳ سالگی انوشه انصاری که زن نخست کیهان‌گرد بود، نگران‌کننده است.