به گزارش «ایرنا» روحانی اظهار کرد: عمده سیاست‌گذاری‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در ماه‌های نخست مقابله با این بیماری، بر پایه یافته‌های علمی و توصیه‌های متخصصان بود اما اکنون همه سیاست‌گذاری‌ها در کنار یافته‌های علمی و توصیه‌های متخصصان، از یک پشتوانه قوی و موفق تجربی نیز برخوردارند. روحانی در ادامه به موضوع برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۹ استان کشور برای تعیین تکلیف نمایندگان ۱۱ حوزه‌ای که در مرحله اول حداقل آرا را کسب نکردند، اشاره کرد و گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا با سیاست‌گذاری‌هایی که انجام داده، اجازه نداده است در روند امور جاری زندگی مردم و در عین حال اجرای مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی کشور خلل یا تاخیری ایجاد شود و در همین راستا انتخابات پیش رو نیز با بهره‌گیری از تجارب حاصله، در موعد اعلام شده برگزار می‌شود. رئیس‌جمهوری انتخابات را جلوه‌ای از مشارکت سیاسی مردم و مردم‌سالاری دینی در جامعه دانست و تاکید کرد: در برگزاری انتخابات و روند مشارکت سیاسی مردم در امور کشورشان نباید خللی ایجاد شود تا به این ترتیب مردم بتوانند در موعد مقرر نماینده خودشان را برگزینند و روند برگزاری این انتخابات، می‌تواند تجربه‌ای برای برگزاری انتخابات بزرگ‌تر در آینده باشد.

طرح برق رایگان برای روستاییان

روحانی همچنین روز پنج‌شنبه با اشاره به رایگان شدن برق برای خانواده‌های کم‌مصرف گفت: وزارت نیرو پیشنهاد برق مجانی را ارائه کرد و این پیشنهاد در دولت تصویب شد و ۳۰ میلیون نفر از دو ماه آینده پولی برای مصرف برق نمی‌دهند و تا زمانی که کم‌مصرف هستند، برق آنها مجانی است. این یکی از آرزوهای ما بود که هدیه‌ای به مردم کم‌درآمد و کم‌مصرف برق بدهیم. وی تاکید کرد: این طرح بیشتر شامل حال روستاییان می‌شود. رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو گفت: از لحاظ آب و برق می‌توانیم کشور را با کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم که همه مردم در شهرها از برق و ۹۹ درصد در روستاها از برق استفاده می‌کنند.

به گزارش «ایرنا» روحانی گفت: با وجود همه فشارها اعلام می‌کنیم تا پایان دولت ٢٠ هزار مگاوات برق کشور افزوده خواهد شد که برای ما افتخار است یعنی در هر سال دولت تدبیر و امید ٢۵٠٠ مگاوات برق کشور افزوده شده است.

طرح‌های دولت برای دولت بعدی است

روحانی درادامه سخنانش تصریح کرد: این دولت فقط به فکر گذراندن شرایط یک سال آینده نیست بلکه طرح‌هایی اجرا می‌کند تا دولت‌های بعدی هم از آن استفاده کنند زیرا بحث این دولت و دولت بعد نیست بلکه مسیر توسعه کشور است. دولت یازدهم، دوازدهم خادم مردم است و دولت سیزدهم هم خادم مردم خواهد بود.

خطای بزرگ استراتژیک کاخ سفید

به گزارش «ایسنا» روحانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در تاریخ ایران این فشارها سابقه نداشته است. مردم ما با استقامت در برابر توطئه‌ها ایستادگی کردند و ما ثابت کردیم که آمریکا شکست خورده است. این را به‌طور قطعی به دنیا اعلام می‌کنیم که طرح‌های آمریکا برای شکست مردم ایران به نتیجه نرسید و شکست خورد. هدف نهایی آمریکا تسلیم مردم ما بود. آنها می‌خواستند دولت در برابر آمریکا تسلیم شود که این نشد و نمی‌شود. وی با بیان اینکه کاخ سفید خطای بزرگ استراتژیک انجام داد، تاکید کرد: آمریکا در این مسیر شکست صد درصدی خورد و ما به راهمان ادامه می‌دهیم. البته برای مردم سخت گذشت و اگر این فشارها نبود شاید چندین برابر این طرح‌ها را افتتاح می‌کردیم، اما آمریکا نتوانست ما را از مسیر توسعه بازدارد. روحانی با بیان اینکه مردم می‌دانند که آمریکا در هفته‌های اخیر شکست‌های بزرگ سیاسی را متحمل شد که در تاریخ این کشور و سازمان ملل بی‌سابقه بود، خاطرنشان کرد: در سوابق سازمان ملل نمی‌بینید آمریکا قطعنامه‌ای علیه ملت ما طراحی کند ولی در شورای امنیت فقط یک کشور به آمریکا رای بدهد و ۱۳ کشور دیگر یا رای مخالف بدهند یا ممتنع. طرح ماشه را هم ۱۰ روز قبل مطرح کردند اما از ۱۴ عضو حتی یک عضو شورای امنیت هم از آن حمایت نکرد و آن را رد کرده و غیرقابل قبول دانستند. این شکست در تاریخ سیاسی آمریکا بی‌نظیر است.

در شرایط عادی نیستیم

به گزارش «ایرنا» وی تاکید کرد: ما در شرایط عادی نیستیم و امسال در سخت‌ترین و شدیدترین شرایط تحریم، این افتتاح‌های بزرگ را انجام می‌دهیم. در تاریخ ایران یعنی در طول دو سال و نیم گذشته و از اول سال ۹۷ تا امروز سابقه نداشته که چنین فشاری به مردم وارد شود و مردم هر روز با استقامت بیشتر در برابر این توطئه‌ها ایستادگی می‌کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روز پنج‌شنبه سه طرح ملی در حوزه وزارت نیرو در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی و اردبیل در ادامه افتتاح‌های طرح‌های ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید و در بیست و دومین هفته، با ارزش ۳ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۲۲۰ نفر، با دستور رئیس‌جمهور به‌طور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

واحد شماره ۲ بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در شهرستان اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه، سد مخزنی کلقانچای در شهرستان بستان‌آباد استان آذربایجان شرقی و دو نیروگاه خورشیدی و پست ۲۳۰ کیلوولت آرتا در اردبیل سه طرح ملی حوزه وزارت نیرو بود که امروز با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به بهره‌برداری رسید.