بر اساس آنچه نماینده مردم اهواز در مجلس به «ایسنا» گفته، استان خوزستان نخستین مقصد سفرهای استانی قالیباف پس از رسیدن به ریاست پارلمان یازدهم است. مجتبی یوسفی با بیان اینکه محمدباقر قالیباف قرار است سه‌شنبه به استان خوزستان سفر و از ۱۴ حوزه انتخابیه طی سه روز بازدید کند، گفت: برنامه‌ریزی برای حل مشکلات زیرساختی استان نظیر بحث آب شرب مردم خوزستان و مساله بیکاری و بازدید از شرکت‌های استراتژیک در تولید محصولات هایتک از جمله برنامه‌های سفر قالیباف به خوزستان است.

بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور

خبر دیگر از مجلس آنکه به گفته سیدمحمد پاک‌مهر، نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، قرار است ارزیابی‌های اعضای این کمیسیون درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل‌های آزمون کنکور مکتوب شده و نیمه دوم شهریور و هنگام بازگشایی مجلس مورد بررسی قرار گیرد. تدوین این گزارش به دنبال ماموریت محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس به این کمیسیون صورت می‌گیرد.

پیگیری استیضاح رحمانی‌فضلی

همچنین از مجلس خبر می‌رسد که برخی نمایندگان همچنان پیگیر استیضاح وزیر کشور هستند؛ وزیری که تا روزهای آخر مجلس دهم نیز بارها و بارها موضوع استیضاح او مطرح شده و طرح‌هایی برای استیضاح او تدوین شده بود. این‌بار هم برخی نمایندگان در مجلس یازدهم به دنبال استیضاح عبدالرضا رحمانی‌فضلی هستند. تابناک در خبری، این موضوع را تایید شده از سوی محمدجواد کولیوند معاون پارلمانی وزیر کشور خواند و نوشت: حوادث آبان ماه ۹۸ و مساله بنزین از جمله محورهای این استیضاح است. کولیوند در گفت‌وگو با «تابناک» درباره به جریان افتادن طرح استیضاح وزیر کشور در مجلس گفت: طبق اطلاعات ما این موضوع از سوی برخی از نمایندگان مجلس طرح شده و در حال‌حاضر در مرحله جمع‌آوری امضا است و هنوز به هیات‌رئیسه ارسال نشده است.