نیم میلیون یا ۲میلیون دلاری نیست، اظهار کرد: امیدواریم مقامات کره‌ای حجم منابع مالی مردم ایران در این کشور و عدم وجود هیچ منع قانونی برای تجارت با ایران را به یاد داشته باشند.بنا بر اعلام خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی، این کشور روز چهارشنبه از طریق ویدئو‌کنفرانس با مقامات کشورمان درباره خرید دارو و تجهیزات پزشکی گفت‌وگو می‌کند.

در پی مانع‌تراشی غیرقانونی کره‌جنوبی برای دسترسی به منابع مالی ایران نزد بانک‌های کره‌ای، وزارت امور‌خارجه در رایزنی‌های مستمر و متعدد به دولت کره اعلام کرده است هیچ تحریم و مبنای قانونی برای این کار وجود ندارد و رفتار طرف کره‌ای مغایر با اصول روابط دوستانه و مبانی حقوقی همکاری کشورها است. وزارت امورخارجه تاکید کرده است که وعده‌های مکرر طرف کره‌ای برای حل مشکل عملا نتیجه‌ای نداشته و صرفا موجب ارسال یک محموله ناچیز نیم میلیون دلاری به ایران شده است.

گفت‌وگو با همتای ترکیه‌ای

در تحولی دیگر سخنگوی وزارت امور‌خارجه همچنین با اشاره به تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود در توییتر نوشت: «گفت‌وگوی مفصل، مفید و صمیمانه‌ای درخصوص هم‌افزایی و همکاری فرهنگی و رسانه‌ای میان دو کشور دوست انجام دادیم.» سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری توییتری خود با اشاره به رایزنی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، نوشت: «با همتای ترکیه‌ای آقای حامی آکسوی گفت‌وگوی مفصل، مفید و صمیمانه‌ای درخصوص هم‌افزایی و همکاری فرهنگی و رسانه‌ای میان دو کشور دوست، برادر و همسایه داشتیم. افزایش تبادلات رسانه‌ای و اجرای تفاهم‌نامه‌های مرتبط با دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای مورد تاکید طرفین بود.»