عباسعلی کدخدایی در این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اعتبارنامه نمایندگان گفت: نسبت به نمایندگانی که وارد مجلس شدند و اعتبارنامه‌شان تصویب شده دیگر شورای نگهبان از لحاظ قانونی ورود نمی‌کند و اگر مطلبی باشد ازطریق هیات نظارت بر رفتار نمایندگان انجام می‌شود. کدخدایی همچنین درباره رد اعتبارنامه تاجگردون و هجمه‌های وارده در این زمینه به شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان یک مرحله رسیدگی است و براساس قوانین بررسی انجام می‌شود و رسیدگی به اعتبارنامه مرحله دیگری است. نمایندگان مجلس اعتبارنامه‌ها را در مواردی که مسائل جدید دارند بررسی می‌کنند و فکر کنم نزدیک ۲۰ یا ۱۹ مورد هم قبلا داشتیم مواردی که در شورا تایید شده ولی مجلس به اعتبارنامه‌ها رای لازم نداده است.

او افزود: هجمه‌ها مثل بقیه هجمه‌هاست و برخی از سر نادانی و برخی از سر کینه‌توزی است، امیدواریم دوستان نادان به خود بیایند. شورای‌نگهبان همان شورای سال ۸۸ است و از آرای خود دفاع می‌کند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه من به برخی از نمایندگان در جلسه هیات مرکزی رای منفی و مخالف دادم، گفت: ولی ساختار می‌گوید رای هیات مرکزی ملاک است. همه آرای شورای نگهبان مورد احترام خود من است و دوستان باید ملاحظات دیگری داشته باشند و از شایعات پرهیز و اخبار را بررسی کنند. لازم نیست فرافکنی و به شورای‌نگهبان هجمه کنند. کدخدایی در بخش دیگری از این نشست نیز گفت: اخباری از یک یا دو نفر از منتخبان بعد از تایید صلاحیت‌ها به دست‌مان رسید، ولی چون نمی‌توانستیم اقدامی انجام دهیم گزارش‌ها را به مجلس دادیم و آنها اعلام کردند در مراحل بعدی این موارد را بررسی می‌کنیم. او در پاسخ به سوالی درباره سخنان اخیر علیرضا زاکانی درباره پرونده تاجگردون گفت: من یک موضوع کلی را گفتم و اعلام کردم که اگر اسناد جدیدی به دست مان برسد، طبیعتا براساس اسناد جدید اعلام نظر می‌کنیم.

تکذیب رایزنی احمدی نژاد برای انتخابات ۱۴۰۰

کدخدایی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره ادعای برخی رسانه‌ها درخصوص رایزنی احمدی‌نژاد با شورای‌نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: هیچ‌گونه رایزنی با شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری به‌عمل نیامده است و این اخبار تکذیب می‌شود. نسبت به صلاحیت افراد همان‌طور که در مجلس برای هر دوره اظهارنظر می‌کنیم برای انتخابات ریاست جمهوری هم در زمان خودش اظهار نظر می‌کنیم و باید موضوع بررسی شود و امکان بررسی هم وجود دارد و نظر شورا در زمان خودش اعلام می‌شود.