علیرضا بختیاری مدیرمسوول روزنامه «دنیای اقتصاد» در بیان دلایل افزایش صفحات این روزنامه به شفقنا می‌گوید: بخشی از روزنامه دنیای اقتصاد به بازار سرمایه و بورس اختصاص دارد. طبیعتا در حال حاضر این بازار گسترده شده و تعداد سرمایه‌گذارانی که وارد این بازار شده‌اند خیلی افزایش پیدا کرده است و لذا نیاز به تحلیل‌های مستند دارند. به همین دلیل در روزنامه دنیای اقتصاد سعی کردیم جداول بورسی و تحلیل‌ها را تقویت کنیم و روندهای بازار را توسعه دهیم. از طرفی از روز شنبه ۲۴ خرداد دوباره این روزنامه در ۳۲ صفحه منتشر شد و عمده صفحاتی که به آن اضافه شد مربوط به بورس است.

مدیر مسوول «دنیای اقتصاد» می‌گوید: افزایش محتوا و صفحات دنیای اقتصاد در حوزه بازار سرمایه برای افزایش اطلاعات فعالان بورس است تا تصمیمات منطقی‌تر و دوراندیشانه تری بگیرند و هشدارهای لازم به آنها داده شود که یکباره دچار خسران زیاد نشوند. امید است که این‌گونه بتوانیم نوع نگاه فعالان بورس را به این بازار عمیق‌تر و کارشناسانه‌تر کنیم و میزان تصمیمات هیجانی را کاهش دهیم.

بختیاری با اشاره به لزوم توجه رسانه‌ها به نگاه تخصصی و تحلیلی در موضوعات می‌گوید: خلأ رویکرد تحلیلی در مطبوعات ما سبب از دست رفتن جذابیت برای مخاطب شده است و توجه به این رویکرد می‌تواند بخشی از جذابیت ازدست‌رفته را به مطبوعات بازگرداند. چون با وجود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مطبوعات اگر رویکرد تحلیلی داشته باشند، می‌توانند دوام بیاورند.