کاهش آمار متوفیان ناشی از کرونا

ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز از صفر شدن آمار متوفیان ناشی از کرونا در بیمارستان‌های دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران خبر داد و به خبرگزاری فارس گفت: اجرایی نشدن طرح ترافیک تاثیری در کاهش بار بیماری کرونا ندارد. خداکرمی اعلام کرد: خوشبختانه میزان ورودی به بیمارستان‌ها به دلیل بیماری کرونا کاهش پیدا کرده و روز جمعه برای نخستین بار از ابتدای اسفند تاکنون هیچ مورد فوتی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران نداشتیم.

آمار مبتلایان در شهرداری تهران

او همچنین در مورد آمار مبتلایان به کرونا گفت:‌ تست کرونای حدود ۳۰۰ نفر در شهرداری مثبت بوده که البته ممکن است مواردی را نیز بدون علامت داشته باشیم و در واقع افراد تنها ناقل این بیماری بوده‌اند.

پیشنهاد شهرداری برای آغاز فعالیت دستفروشان

در خبری دیگر، شهرداری تهران با ارائه پیشنهادی به ستاد مقابله با کرونای تهران، خواستار آغاز فعالیت دستفروشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، زهرا‌نژاد‌بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد مطرح شده از سوی شهرداری تهران این بود که بتوانیم بازارچه‌های شب و روز برای دستفروشان، در جانمایی جدید و در فضای باز با اعمال محدودیت برای تعداد افراد، دایر کنیم. اگر ستاد کرونا مجوز را صادر کند، بازارچه‌ها را بازگشایی خواهیم کرد؛ چراکه بسیاری از فعالیت‌ها و کسب‌و‌کارها نیز مجددا آغاز به کار کرده‌اند.

امکان انتقال ویروس کرونا از طریق رابطه جنسی

همچنین به گزارش انتخاب، مینو محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری اینکه ویروس کرونا در همه بدن فرد مبتلا رسوخ می‌کند، گفت: به همین دلیل امکان انتقال آن از طریق رابطه زناشویی وجود دارد. به گزارش «ایرنا» محرز با بیان اینکه شواهد نشان داده که سایر ویروس‌های عفونی از جمله «زیکا» و «ابولا» با رابطه جنسی منتقل می‌شوند، خاطرنشان کرد: با این مطالعه جدید و یافته‌های پیشین، می‌توان گفت امکان انتقال ویروس از طریق رابطه جنسی امکان‌پذیر است.