افزایش آمار ابتلای کودکان به کرونا در خوزستان

در خبری دیگر یک فوق تخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه گفت: ابتلای کودکان به ویروس کرونا در کشور و استان خوزستان نشان‌دهنده گسترش بالای این بیماری است و نشانه بدی است. به گزارش «ایرنا» فرهاد سلطانی شامگاه شنبه در گفت‌وگوی ویژه خبری در سیمای مرکز خوزستان گفت: اکثر مقالاتی که از کشورهایی مثل چین، اروپا و آمریکا ارسال شده، نشان داده که آمار ابتلای کودکان به کرونا در این مناطق نادر و کم بوده است؛ اما افزایش آمار ابتلای کودکان در ایران و خوزستان به این بیماری نگران‌کننده است.

تذکر به حناچی برای عدم‌پیگیری استفاده اجباری از ماسک

در همین حال به گزارش خبرگزاری فارس، محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران گفت: استفاده از ماسک و دستکش در حمل‌و‌نقل عمومی تهران بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا الزامی شد. این موضوع روزهای نخست ابلاغ مصوبه به خوبی پیش رفت؛ ولی چند روز پس از آن پیگیری نشد و در همین ارتباط به شهردار تهران تذکر می‌دهیم.

عدم استقبال از اهدای پلاسمای خون

در خبری دیگر مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: از بهبودیافتگان کرونا می‌خواهیم که به شکرانه سلامت خود به مراکز اهدای خون مراجعه کرده و پلاسمای خون خود را اهدا کنند. به گزارش «ایرنا» پیمان عشقی با اشاره به عدم استقبال از اهدای پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا گفت: به‌نظر می‌رسد انتظارهای ما هیجانی بوده است. همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه ایران روی کمربند تالاسمی قرار دارد، گفت: دوسوم بیماران تالاسمی‌‌ کشور در سیستان و بلوچستان متولد می‌‌شوند.