به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی در گفت‌وگو با عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور بر ضرورت آمادگی و به‌کارگیری همه دستگاه‌ها در تهران و استان‌های معین و اعلام وضعیت خاص در این مناطق تاکید کرد. همچنین با دستور رئیس‌جمهور بلافاصله پس از وقوع زلزله، جلسه ستاد بحران تشکیل شد و وزیر کشور در این گفت‌وگو گزارشی از ارزیابی‌های انجام گرفته را به رئیس‌جمهوری ارائه کرد.

هشدارهای ایمنی پلیس به شهروندان

همچنین دیروز سردار کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در گفت‌وگو با «ایسنا» از افزایش گشت‌های پلیس در پی زلزله بامدادی جمعه در پایتخت خبر داد و هشدار داد: با توجه به اینکه شهروندان اقدام به ترک شتابزده منازل خود در هنگام زلزله می‌کنند، لازم است دوباره به منازل خود بازگردند و از بسته بودن درها و پنجره‌ها مطمئن شوند. همچنین اقلام قیمتی و وجه نقد خود را نیز در دسترس قرار ندهند.

تردد عادی در محورهای شمالی باوجود زلزله

خبر دیگر آنکه ایمان مهرابی‌نیا، مسوول عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور به «ایرنا» گفت که با وجود وقوع زلزله در منطقه دماوند، تردد در محورهای فیروزکوه، هراز، چالوس و قزوین - رشت به روال عادی در جریان است. البته حیدر نوروزی، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان تهران به «ایرنا» گفت که زلزله بامداد جمعه تهران به هیچ یک از محورها آسیب نزده و تردد در همه محورهای استان در جریان است.

مدارس آسیب ندیدند

در خبری دیگر، ارزیابی اولیه کارشناسان نوسازی مدارس نشان می‌دهد که زلزله ۱/ ۵ ریشتری استان تهران، آسیبی به مدارس شهرتهران و دماوند وارد نکرد.