رئیس‌جمهور و امیر قطر روابط و همکاری‌های تهران- دوحه را مثبت و رو به توسعه ارزیابی و بر ضرورت تقویت و تحکیم همه‌جانبه مناسبات دو کشور تاکید کردند. «شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی» نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، بر ضرورت تلاش همه کشورها برای جلوگیری از تنش‌آفرینی در منطقه تاکید کرد.

به اندازه‌ای که توانایی داشتیم وام پرداخت کردیم

همچنین حسن روحانی عصر روز گذشته در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی با بیان اینکه مشکلات فراوانی روبه‌روی ما قرار گرفته، گفت: دولت‌ها در معرض آزمایش بزرگی قرار گرفتند که چگونه اقتصاد خود را حفظ و در عین حال سلامت عمومی را نیز صیانت کنند. در کشوری که وقتی کسی مبتلا به کرونا می‌شود شبی هزار دلار هزینه درمانش می‌شود و برایش چهارهزار دلار شارژ می‌کنند با کشوری که در آن افراد مبتلا به رایگان مداوا می‌شوند بسیار فاصله وجود دارد. فشار زیادی در این زمینه بر دوش دولت قرار دارد.به گزارش «ایسنا» رئیس‌‌جمهور با اشاره به تلاش بانک‌ها برای کمک به جامعه در شرایط شیوع کرونا، تاکید کرد: ۲۴ هزار میلیارد تومان وام یک میلیون تومانی برای مردم در نظر گرفته شد. ممکن است بگویند که یک میلیون پول زیادی نیست، اما باید بدانیم که خیلی‌ها به همین پول نیاز دارند. ما به اندازه‌ای که توانایی داشتیم پرداخت کردیم. البته مردم می‌گویند دولت بیشتر پرداخت کند، مگر پول ندارد؟ دولت می‌تواند بیشتر پول بدهد، اما باید عواقب آن را هم دید. اگر پول بیشتری در اختیار مردم باشد آن وقت عواقب نقدینگی آن چیست؟

پرتاب ماهواره نور به فضا موفقیتی ارزشمند است

روحانی همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه با تبریک موفقیت ارزشمند و ملی متخصصان جوان سپاه در پرتاب ماهواره «نور» به فضا، گفت که این دستاورد در شرایط بیماری کرونا و نگرانی مردم، ارزشی مضاعف دارد. روحانی پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره دفاعی «نور» به فضا را یک موفقیت ارزشمند و ملی دانست و از ایشان خواست؛ تشکر و تقدیر وی را به نیروهای هوافضا و همه متخصصان فضایی در سپاه پاسداران ابلاغ کند.