او با تشریح شرایط ویروس کرونا در ایران و توضیح اقدامات ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: نکته مهم این است که شرکت‌های دارویی ایران تولید انبوه کیت‌های تست تشخیص را شروع کرده‌اند که برای تشخیص میزان مبتلایان بسیار اهمیت دارد. چگنی با بیان همکاری‌های نزدیک دو کشور در زمینه مقابله با ویروس کرونا همچنین تاکید کرد که مبادلات ایران و هند در زمینه دارویی سابقه طولانی دارد و امیدواریم این همکاری‌ها باز هم تداوم یابد.

سفیر ایران در دهلی نو همچنین اضافه کرد که ایران و هند حتی می‌توانند در زمینه تولید واکسن کرونا با یکدیگر همکاری کنند. او در ادامه با اشاره به غیرقابل‌پیش‌بینی بودن پایان بحران کرونا تاکید کرد که مبادله کالاها براساس پروتکل‌های بهداشتی باید میان دو کشور ادامه یابد و این مساله می‌تواند حتی زمینه افزایش همکاری‌ها را نیز فراهم کند. چگنی در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های آمریکا گفت: بخش بهداشت و درمان ایران اگرچه جزو مقاوم‌ترین بخش‌ها در منطقه و جهان است اما مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا قرار گرفته است.

آمریکا ادعا می‌کند که غذا و دارو و تجهیزات پزشکی از معافیت‌های تحریمی برخوردار است، اما مسدود بودن دارایی‌های ایران در کشورهای مختلف و ممانعت از دسترسی ایران به سیستم‌های بانکی برای مبادله، کشورها را از انجام هرگونه تجارت بشردوستانه با ایران منع کرده است. او افزود: تاکنون بسیاری از مقامات و چهره‌های بین‌المللی خواستار لغو تحریم‌ها شده‌اند. ما انتظار داریم که جامعه بین‌المللی از جمله هند در مقابل تحریم‌های آمریکا که به‌طور ظالمانه علیه ایران اعمال شده‌اند ایستادگی کنند.