به گزارش «ایرنا» سعید نمکی در این حکم خطاب به حریرچی نوشت: پیرو دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر تشکیل ستاد ویژه مدیریت پیشگیری از آلودگی با ویروس کرونا، به این وسیله جناب عالی به‌عنوان دبیر ستاد مذکور منصوب می‌شوید. امید است با عنایت پروردگار و با جدیت و پیگیری مستمر در انجام امور محوله مؤید باشید. همچنین نمکی در حکم جداگانه‌ای، محمد توکلی را به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار خود در مدیریت امور اجرایی ویروس کرونا در شهر مقدس قم منصوب کرد. روز گذشته رئیس‌جمهوری به وزیر بهداشت دستور داد که ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود.

مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند

همچنین به گزارش «ایرنا» وزیر بهداشت، به مردم توصیه کرد تا فعلا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. سعید نمکی در پاسخ به این سوال که آیا در ورودی و خروجی فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و مترو برای افرادی که قصد سفر دارند، تمهیداتی برای پیشگیری از ابتلا و گسترش ویروس کرونا اندیشیده شده، اظهار کرد: من اولا توصیه می‌کنم که مردم تا می‌توانند فعلا به سفر نروند و این خیلی کار مناسبی نیست، اما ما اتوبوس‌ها، قطارها و هواپیماها و نظایر آن را ضد‌عفونی می‌کنیم. وی ادامه داد: ما تمامی ورودی‌های کشور را از همان اول با قطع پروازها از چین بستیم و در ۳۶ مبدأ ورودی زمینی، هوایی و دریایی این کار را انجام دادیم و تمامی ورودی‌ها را چک کردیم و تمامی موارد مشکوک را بررسی و ارزیابی کردیم و آنهایی را که لازم بود به قرنطینه بردیم. وزیر بهداشت اضافه کرد: در زمان حاضر هم آمادگی داریم و اعلام کردیم که گواهی سلامت به تمامی افرادی که می‌خواهند از کشور خارج بشوند، بدهیم که الان در فرودگاه این کار را انجام می‌دهیم اما برای اینکه مبادا فردی خودش مشکوک، خانواده‌اش سالم یا بالعکس باشند و این موضوع مانع از سفر جمعی‌اش بشود، خواهش کردیم مردم ۲۴ ساعت قبل از پرواز در محلی که ما اعلام می‌کنیم حضور پیدا کنند و برای صدور گواهی سلامت اقدام کنند. همچنین وزیر بهداشت، در نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر ارسال پیامک‌های آموزشی وزارت بهداشت به تلفن همراه همه مردم کشور تاکید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر بهداشت، همچنین از ارائه گزارش کرونا ویروس در جلسه شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

سومین جلسه ستاد کشوری کنترل کرونا

درخبری دیگر به گزارش «ایسنا» عصر روز گذشته سومین جلسه ستاد کشوری کنترل کروناویروس با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، سعید نمکی وزیر بهداشت، منصور غلامی وزیر علوم و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری دراین جلسه با تاکید بر اینکه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا نیازمند عزم ملی و همکاری همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه است، گفت: مردم عزیز با رعایت نکات بهداشتی کمک کنند تا از انتشار و تکثیر این ویروس جلوگیری کنیم. به گزارش «ایرنا» وی افزود: استانداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف نیز باید همگی پای کار باشند و پیش از هر‌گونه تصمیم‌گیری درخصوص اقدامات خود برای مقابله با ویروس کرونا، باید هماهنگی‌های لازم را با این ستاد انجام دهند.