به گزارش خبرآنلاین، هفته پیش بود که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بالاخره بعد از ماه‌ها رایزنی و جلسه در قالب سازوکار پایین به بالایی که برای انتخاب کاندیداها مشخص کرده بود، به لیست ۹۰ نفره رسید. به فاصله کوتاه از انتشار این لیست جبهه پایداری هم لیست ۶۰ نفره‌ای را منتشر کرد که در ۲۵ مورد با لیست ۹۰ نفره اشتراک داشت. لیستی که مشخص بود سهم خواهی پایداری‌ها از ائتلاف اصولگرا را عیان‌تر و آشکارتر کرده است. نامه حداد عادل به آقاتهرانی به وضوح این خط‌مشی سهم خواهی را آشکار کرده است، آنجا که می‌گوید: «در آخرین جلسه‌ای که نمایندگان شورای ائتلاف با جنابعالی و آقای محصولی و دو نفر دیگر از جبهه پایداری داشتند، از سوی جبهه پایداری پیشنهاد شد که برای رسیدن به حداکثر اشتراک در دو لیست تهران، لیست ۶۰ نفره تهیه شده توسط پایداری مبنا قرار گیرد و ۲۴ نفر مشترک این لیست با لیست ۹۰نفره شورای ائتلاف یک‌جا در هر دو لیست نهایی ۳۰ نفره قرار گیرد. پایداری این پیشنهاد را تامین‌کننده وحدت حداکثری می‌دانست؛ اما در همان جلسه توضیح داده شد که شما در فهرست ۶۰ نفره خود بنا داشته‌اید که هیچ فردی از بعضی از احزاب و تشکل‌های حاضر در شورای ائتلاف را در آن فهرست قرار ندهید و قبول پیشنهاد شما عملا به معنی نفی فلسفه وجودی ائتلاف و فروپاشی آن است و به معنی آن است که شورای ائتلاف اختیار تعیین ۲۴ نفر از لیست ۳۰ نفره انتخابات تهران را فقط به پایداری که در شورای ائتلاف شرکت ندارد، تفویض کرده باشد و تنها در حد ۶ نفر امکان تصمیم‌گیری مستقل داشته باشد.» حدادعادل اما در نهایت حجت را با نوشتن این نامه بر پایداری‌ها تمام کرده و تاکید کرده است دیگر قرار نیست انرژی و تلاشی از سوی این شورا برای همراه کردن پایداری‌ها صورت گیرد .

 پاسخ پایداری‌ها

با این همه مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری نیز در نامه‌ای به حدادعادل پاسخ داد. در بخشی از این نامه با تاکید بر اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی مدل و روش‌های منسوخ گذشته را قبول نداشته و ندارد، نوشت: تعجب ما وقتی مضاعف شد که دوستان ائتلاف دست یاری و خلوص دوستانشان در جبهه پایداری را رد کردند و از فهرست اشتراک صفر سخن گفتند، اشتراک صفر؟! آیا معنای «اشتراک صفر» میان دو فهرست چیزی غیر از «ضد وحدت» است؟ چه‌کسی وحدت‌شکنی می‌کند؟ دبیرکل جبهه پایداری البته در انتهای این نامه تاکید کرد که حاضریم براساس اصول برای رسیدن به لیست واحد توافق کنیم.

 لیست ۳۰نفره شورای ائتلاف در تهران

با همه منازعات داخلی اصولگرایان، خیرگزاری تسنیم روز گذشته با انتشار یک لیست، مدعی شد که لیست ۳۰نفره شورای ائتلاف برای تهران با رای اکثریت اعضای شورای انتخاب نهایی و رسمی شد. بر اساس آنچه این خبرگزاری منتشر کرد، در لیست سی‌نفره شورای ائتلاف تهران محمد باقر قالیباف، جلیل بشارتی، عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی، کیومرث هاشمی، عزت‌الله اکبری، الیاس نادران، مصطفی میرسلیم، سید رضا تقوی، سید محمود نبویان و سید محمد آقامیری، زهره الهیان، فاطمه رهبر، سوده نجفی، عاطفه خادمی، فاطمه قاسم‌پور و سمیه رفیعی، مجتبی ثابتی، سید نظام‌الدین موسوی، سید محسن دهنوی، جواد نیکی ملکی، احمد نادری، علی جعفری، مالک شریعتی، امیر ابراهیم رسولی، مجتبی ابراهیمی، مجتبی رضاخواه، محسن پیرهادی و علی شمسی‌پور حضور دارند.

 اعلام مخالفت قالیباف با لیست ائتلاف

البته اکانت توییتری محمدباقر قالیباف اعلام کرد که لیست اعلام شده ائتلاف اصولگرایان مورد تایید او نیست. به گزارش انتخاب، قالیباف در این توییت نوشت: ‌من به شما وعده داده بودم که دغدغه مجلس آینده همان دغدغه مردم یعنی اقتصاد است. لیستی که به نام بنده اعلام شده است مورد تایید نیست.

 احتمال ارائه لیست قالیباف

از سوی دیگر، محمد صالح مفتاح مدیرمسوول سایت فردا نیوز در گفت‌وگو با «ایرنا» با بیان اینکه لیست ۳۰ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب انتظارات را برآورده نمی‌کند، تاکید کرد: این لیست ممکن است با محوریت فرد دیگری شکل بگیرد و تنها کسی که می‌تواند برای لیست نو و انقلابی نقش محوری ایفا کند، کسی جز محمدباقر قالیباف نیست. مفتاح تاکید کرد: فکر می‌کنم آقای قالیباف باید لیستی را ارائه کند که درنهایت مسوول کیفیت و پاسخگوی آن باشد. چیزی که در لیست شورای ائتلاف وجود ندارد.

 اعلام موجودیت لیست احمدی‌نژادی‌ها

همچنین خبرگزاری تسنیم خبر داد که جمعی از وزرا، معاونان رئیس‌جمهور و معاونان وزرای دولت‌های نهم و دهم در بیانیه‌ای اعلام کردند که لیستی با نام «ائتلاف مردم» ارائه می‌کنند.

 دلخوری عارف از ماجرای ردصلاحیت‌ها

در اردوگاه اصلاح طلبان همچنان گلایه‌ها از رد صلاحیت چهره‌های کلیدی این جریان ادامه دارد. محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید و رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان دیروز در پاسخ به سوال «ایلنا» درباره برخی رد صلاحیت‌ها که در انتخابات مجلس به‌خصوص در میان نامزدهای اصلاح‌طلبان دلخوری‌هایی به وجود آورده است، گفت: ردصلاحیت‌ها دیگر از ناراحتی گذشته ‌است. ما انتظار داشتیم که به مرّ قانون عمل شود اما احساس می‌شود که در برخی موارد سلیقه‌ای عمل شده  است. متاسفانه جریان اصلی اصلاحات در بسیاری از حوزه‌ها عملا نمی‌تواند لیست کیفی خودش را ارائه کند؛ ولی در عین حال سیاست کلی ما مشارکت جدی و حضور جدی پای صندوق‌های رای است. شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هفته گذشته اعلام کرد که لیست انتخاباتی ارائه نمی‌کند و گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب می‌توانند با نام خود در استان‌ها فهرست انتخاباتی بدهند.

 لیست مستقل کارگزاران در تهران

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران نیز با اشاره به نحوه ورود این حزب در انتخابات مجلس یازدهم از ارائه لیستی مستقل در تهران از سوی حزب متبوعش خبر داد. به‌گفته مرعشی، تصمیم حزب کارگزاران برای انتخابات آتی مجلس این است که بدون ائتلاف با هیچ حزب دیگری یک لیست ۲۰نفره در تهران ارائه دهد.