به گفته تاج‌گردون در بودجه سال آینده مهم‌ترین موضوع در بحث افزایش حقوق تناسب آن با رشد نرخ تورم بود. در سال ۱۳۹۸ طبق آمار رسمی نرخ تورم قریب ۴۰ درصد است و در شرایط تورم ۴۰ درصدی هم عملا نمی‌شود با رویه سابق عمل کرد.رئیس کمیسیون تلفیق ادامه داد: ما برای درآمدهای پایین ابتدا نرخ معافیت مالیاتی را سه میلیون تومان در نظر گرفتیم، یعنی کسانی که تا سه میلیون تومان حقوق می‌گیرند هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند. دوم اینکه هر کسی زیر دو میلیون و ۸۰۰ تومان حقوق می‌گرفت را به این عدد می‌رسانیم. این به این معناست که حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر حقوق‌شان تا ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند که البته این مصوبه با تامین منابع ۵ تا ۶هزار میلیاردی به تصویب رسید.

ارسال طرح شفافیت هزینه‌های انتخاباتی به شورای نگهبان

همچنین طرح دوفوریتی شفافیت و نظارت در تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس که روز یکشنبه در مجلس به تصویب رسیده بود دیروز برای بررسی و تایید از سوی شورای نگهبان به این شورا ارسال شد.

معافیت کلیه خدمات تولید و پخش فیلم و سریال از پرداخت مالیات

در خبری دیگر از مجلس، بر اساس مصوبه دیروز نمایندگان در لایحه مالیات ارزش افزوده، کلیه خدمات تولید و پخش فیلم و سریال از پرداخت مالیات معاف شد. به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس این مصوبه، خدمات زینک، چاپ و انتشار روزنامه اعم از کاغذی یا الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها و هرگونه تبلیغات در روزنامه‌ها و نشریات به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.