براساس اعلام وزارت‌خارجه پاکستان، محمدجواد ظریف نیز در این دیدار با قدردانی از عزم عمران‌خان برای برقراری صلح در منطقه، از تلاش‌های پاکستان استقبال کرد. وزیرخارجه پاکستان همچنین بر خویشتنداری طرف‌ها و رویکرد خردمندانه برای گفت‌وگو و تعامل جهت غلبه بر تنش‌های اخیر در خاورمیانه تاکید کرد. همچنین در این دیدار، دو طرف درخصوص تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا، صلح و امنیت در منطقه و روابط دوجانبه بحث و رایزنی کردند. پس از انتقام موشکی ایران از آمریکا که بامداد روز چهارشنبه (۱۸‌دی) در عراق صورت گرفت، «عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرد که کشورش بخشی از تنش‌ها نخواهد شد. وی در این رابطه شاه‌محمود قریشی وزیر امورخارجه پاکستان را مامور سفر به آمریکا، عربستان سعودی و ایران کرد تا با مقامات این ۳ کشور رایزنی کند. شاه‌محمود قریشی همچنین یکشنبه شب پس از ورود به تهران، با حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. روحانی در این دیدار، تاکید کرد که ایران ضمن آمادگی کامل برای دفاع از منافع خود، هرگز به‌دنبال شعله‌ور کردن جنگ در منطقه نیست.

دیدار با روحانی

در دیدار شاه‌محمود قریشی با رئیس‌جمهور، روحانی با تاکید بر اینکه بروز جنگ و تنش در منطقه می‌تواند بسیار خطرناک باشد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن آمادگی کامل برای دفاع از منافع خود، هرگز به‌دنبال شعله‌ور کردن جنگ در منطقه نیست از این‌رو در جریان عملیاتی که علیه پایگاه آمریکایی داشتیم در واقع پاسخ به اقدام جنایتکارانه آمریکا بود. رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت گسترش و تعمیق روابط تهران- اسلام‌آباد اظهار کرد: مرزهای ایران و پاکستان باید مرزهای صلح و دوستی باشد و نباید اجازه دهیم که برخی گروهک‌ها مرزهای ما را ناامن کنند.

وزیرخارجه پاکستان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کشورش اجازه نمی‌دهد که از خاک آن برای تهدید سایر کشورها به‌ویژه ایران استفاده شود، گفت: پاکستان خود را شریک صلح و ثبات برای جمهوری اسلامی ایران می‌داند و به هیچ عنوان نمی‌خواهد شریک مناقشه‌ای باشد که به منطقه و مخصوصا ایران آسیب برساند. وزیرخارجه پاکستان قرار است پس از ایران به عربستان سعودی سفر کند و از آنجا هم عازم واشنگتن خواهد شد. براساس اخبار اعلام شده، شاه محمود قریشی دوشنبه (۲۳ دی ماه) در عربستان و چهارشنبه (۲۵ دی ماه) نیز در واشنگتن خواهد بود.